مدیران 100 میلیون دلاری آمریکا

تازه‌ترین رتبه‌بندی مدیران ارشد آمریکا بر اساس میزان درآمد
کدام مدیران بالاترین درآمدها را دارند؟
شادی آذری
مدیران ارشد 500شرکت بزرگ آمریکا سال گذشته
در مجموع شاهد ۳۸درصد افزایش درآمد بودند و مجموع حقوق دریافتی آنها به ۵/۷میلیارد دلار رسید. میانگین حقوق آنها بالغ بر ۲/۱۵میلیون دلار بود. افزایش ارزش سهام نیز ۴۸درصد از درآمدهای آنها را تشکیل می‌داد. میانگین سود حاصل از سهام آنها ۳/۷میلیون دلار بود.
بر اساس بررسی‌های انجام شده بالاترین میزان درآمد از میان مدیران 500شرکت برتر آمریکایی به مدیر شرکت اپل، به نام استیو جابز تعلق داشت. او از سود حاصل از سهام شرکتش 647میلیون دلار در سال گذشته درآمد کسب کرد.
چهار مدیر دیگری که بالاترین دستمزدها را به خود اختصاص دادند هم بخش اعظم درآمد خود را از سود حاصل از سهام بدست آوردند: ری ایرانی از شرکت اکسیدنتال پترولیوم (با مجموع درآمد ۳۲۲میلیون دلار)، بری دیلر از شرکت آی‌ای‌سی اینتراکتیو (۲۹۵میلیون دلار)، ویلیام فولی از شرکت فید لیتی فایننشال(۱۸۰میلیون دلار) و تری سمل از یاهو (۱۷۴میلیون دلار).
روش برآورد مجموع در‌آمد این مدیران بر اساس پیگیری درآمدهای آخرین سال مالی شرکت آنها بود. دستمزد، پاداش‌های نقدی، سایر مزایا از جمله پاداش مربوط به افزایش ارزش سهام، سود حاصل از افزایش ارزش سهام و ارزش محاسبه شده برای سهام از جمله مواردی بود که مورد محاسبه قرار گرفت.
در پی اعتراضات عمومی در مورد دستمزدهای بالای مدیران، کمیسیون ارزها و اوراق بهادار آمریکا قوانین جدید سخت‌تری برای پرداخت دستمزد مدیران وضع کرد. نتیجه آنکه در فصل جاری پرونده‌ها و اسناد مربوط به محاسبه حقوق مدیران قطورتر از سابق شده است.
اما با وجود این آنها لزوما تصویر واضحی از درآمد مدیرانی که صاحب سهام شرکتشان هم هستند ترسیم نمی‌کنند.
به عنوان مثال برای آنکه متوجه شوید حقوق و مزایای مدیر شرکت اسپرینگ نکستل، ‌به نام گری فورسیز چگونه محاسبه شده است مجبور خواهید شد ۶۰صفحه جدول‌های ترکیبی و جملات طولانی را مطالعه کنید.امسال ۱۸۹مدیر شناخته شدند که سهام شرکت آنها از آوریل سال ۲۰۰۱تا کنون به عرضه عمومی رسید.
این مدیران طی شش سال اخیر در همین سمت مشغول به کار بودند و حداقل شش سال دستمزد را به عنوان مدیر در پرونده خود رقم زده‌اند.
در این درجه‌بندی چهار معیار در نظر گرفته شد. یکی از آنها وضعیت سهام شرکت در رابطه با وضعیت صنعت مربوط طی شش سال اخیر است.
دو عامل دیگر مربوط به سود حاصل از شرکت‌ها در مقیاس سالانه طی دوران مدیریت مدیر مورد نظر و وضعیت سهام شرکت در مقایسه با شاخص استاندارد اندپورز طی همان مدت است. معیار آخر هم کل دریافتی مدیر طی شش سال آخر است.
در بررسی امسال درآمدهای مدیران آمریکا برای اولین بار ۲۰مدیر ارشد وال استریت به طور جداگانه بررسی شدند و معلوم شد که میانگین درآمد مدیران صندوق‌های مالی در سال ۲۰۰۶بالغ بر ۶۵۸میلیون دلار بوده است در حالی که میانگین درآمد ۲۰مدیر کلی که بالاترین میزان دستمزد را به خود اختصاص دادند، تنها ۱۴۵میلیون دلار بوده است.
با چهره‌های پردرآمدترین مدیران آمریکا در سال 2006بیشتر آشنا شویم:

رتبه اول
نام: استیون پی جابز
نام شرکت: اپل
مجموع درآمد یک سال: 646600000دلار

رتبه دوم
نام: ری آر ایرانی
نام شرکت: اکسیدنتال پترولیوم
مجموع درآمد یک سال: 321637000دلار

رتبه سوم
نام: بری دیلر
نام شرکت: آی‌ای‌سی اینتراکتیو
مجموع درآمد یک سال: 295136000دلار

رتبه چهارم
نام: ویلیام پی فولی
نام شرکت: فیدلیتی نشنال فایننشال
مجموع درآمد یک سال: 179557000دلار

رتبه پنجم
نام: تری اس سمل
نام شرکت: یاهو
مجموع درآمد یک سال: 174202000دلار

رتبه ششم
نام: مایکل دل
نام شرکت: دل
مجموع درآمد یک سال: 153228000دلار

رتبه هفتم
نام: آنجلو آرموزیلو
نام شرکت: کانتریواید فایننشال
مجموع درآمد یک سال: 141975000دلار

رتبه هشتم
نام: مایکل اس جفریز
نام شرکت: آبرکرومبی‌اند فیچ
مجموع درآمد یک سال: 114638000دلار

رتبه نهم
نام: کنت دی لویس
نام شرکت: بانک آمریکا
مجموع درآمد یک سال: 99802000دلار

0

رتبه دهم
نام: هنری دی دوکوئس
نام شرکت: فرست دیتا
مجموع درآمد یک سال: 98210000دلار

1

مدیران 100 میلیون دلاری آمریکا

مدیران 100 میلیون دلاری آمریکا