اهتمام ویژه شهرداری کرج در احیای بافت های فرسوده

شهردار کلانشهر کرج از اهتمام ویژه شهرداری با اختصاص تسهیلات ویژه ریالی و تشویقی جهت بازسازی بافت‌های فرسوده خبر داد. سید علی آقازاده اظهار داشت: بهسازی و نوسازی بافت‌‌های فرسوده شهری که بیشتر در محدوه مرکزی شهرها واقع شده اند یکی از سیاست های مبنایی دولت های نهم و دهم است که کارکردهای آن طیف وسیعی را در برمی‌گیرد. وی با ذکر اینکه نوسازی بافت های فرسوده به عنوان ضرورتی ملی از ابتدای دهه ۷۰ مطرح شد افزود: به همت مجموعه مدیریت شهرداری کرج جهت بازسازی بافت های فرسوده و تجمیع قطعات کوچک امتیازات تشویقی ویژه ای در نظر گرفته شده است. آقاراده خاطر نشان کرد: آمارهای رسمی میزان بافت‌های فرسوده شهر کرج را ۶۸۰ هکتار اعلام می‌کنند اما کارشناسان آگاه باور دارند میزان بافت‌های فرسوده این کلانشهر بیش از این میزان است و تا یکهزار و ۱۰۰ هکتار می‌رسد که البته رقم دوم به واقعیت نزدیک‌تر است. این مسئول تصریح کرد: متقاضیان بازسازی بافت های فرسوده می توانند ضمن برخورداری از امتیازات تشویقی شهرداری برای ساخت هر واحد مسکونی از تسهیلات ویژه ۲۵۰ میلیون ریالی بانک ها نیز استفاده نمایند.

آقازده ادامه داد:تخفیف ۵۰ درصدی عوارض پروانه نوسازی و اختصاص کمک هزینه ۱۰ میلیون ریالی از جمله امتیازات ویژه این طرح است. وی از شهروندان ساکن در این بافت ها خواست تا با مراجعه به شهرداری از مزایای استثنایی این طرح بهره‌مند شوند. شهردار کرج از رسانه‌های جمعی و گروهی خواست درخصوص تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده اطلاع‌رسانی بیشتری کنند تا شهروندان از اقدامات دولت در این زمینه آگاه شوند.

احیای بافت های فرسوده کرج با ناهماهنگی مواجه است

شهردار کرج در بخش دیگری از سخنان خود با گله مندی از برخی ناهماهنگی ها در این زمینه اظهارداشت:متاسفانه شرکت عمران و مسکن سازان کرج به عنوان شرکت تخصصی در زمینه احیای بافت های فرسوده همکاری لازم را با شهرداری کرج نداشته است.

وی ادامه داد:بنا بر توافقات انجام شده با این شرکت شهرداری کرج به عنوان متولی این امر دو منطقه ای که ضرورت بازسازی در آن بیشتر احساس می شد در اولویت قرار داد. آقازاده ادامه داد:براین اساس مقرر شد تا بافت های فرسوده منطقه حصارک واقع در منطقه پنج و مرز مناطق هشت و یک این شهرداری در محدوده بلوار شریعتی جنوب ۴۵ متری کاج در اولویت قرار گیرد اما این شرکت در حال حاضر به دنبال اجرای پروژه بافت های فرسوده در منطقه ۶ شهرداری کرج است.

این مسئول تصریح کرد:لازم است این شرکت با تمکین به توافقات انجام شده به تعهدات خود عمل کند و در غیر اینصورت شهرداری کرج با شرکت خصوصی دیگری وارد مذاکره خواهد شد. شهردار کرج در پایان اظهار امیدواری کرد با توجه به تمهیدات پیش بینی شده و با مشارکت شهروندان شاهد آغاز حرکتی عظیم در راستای بازسازی بافت ها فرسوده و محرومیت زدایی در مناطق مختلف این کلانشهر باشیم.