نهضت ارائه خدمات دیالیز به بیماران کلیوی

در صورت موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فراهم آمدن شرایط با ورود بخش خصوصی به حوزه ارائه خدمات به بیماران دیالیزی انقلابی در این بخش رخ خواهد داد. علی آبخضر، مدیرعامل شرکت نیک رهنماکار که تولیدکننده لوازم پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی است، هفته گذشته در دیدار مهندس محمدرضا مس فروش، رئیس سازمان صنایع و معادن استان تهران با اشاره به پیشینه ۲۵ ساله در این صنعت به تشریح عملکرد این واحد و رشد تدریجی آن به ویژه طی دو سال اخیر پرداخت.تاسیسات تولیدی این شرکت در سال ۷۷ با ایجاد زیرساخت‌های مناسب در شهرک صنعتی شمس آباد استقرار یافت. اگرچه فعالیت شرکت در ابتدا محدود بود در ادامه با توسعه گام به گام تولید سیفتی باکس جهت دفع کلیه لوازم تیز و برنده در مراکز بهداشتی و درمانی سراسر کشور و همچنین تولید سرسوزن پزشکی، کارتر سرسوزن، انواع سیفتی لانست، انواع لانست خونگیری، سوزن فیستولا وریدی، شریانی وست دیالیز را در دستور کار قرار داد.

این شرکت با توجه به نیاز بازار و ضرورت انطباق تولیداتش با الزامات و استانداردهای سازمان بهداشت جهانی (WHO) درصدد کسب استانداردهای موجود در این بخش برآمد.

کسب استاندارد ISO۱۳۴۸۵ - FDAQSR استاندارد ملی ایران و تاییدیه دفتر تجهیزات پزشکی گواهی بر توفیق در این بخش است.کیفیت مطلوب، قیمت مناسب و اخذ استانداردهای جهانی موجب شد این شرکت بتواند محصولات خود را به کشورهای خاورمیانه، آسیای میانه و اروپا صادر کند که این صادرات همچنان ادامه دارد.

نیک رهنماکار در سال های اخیر با هدف گذاری گسترش فعالیت ها علاوه بر تولید چند محصول تلاش برای راهیابی به بخش خدمات پزشکی را هم مدنظر قرار داده است.

به گفته آبخضر با برگزاری ۱۱۰کارگاه استانداردسازی IUD گذاری برای کارشناسان ادارات بهداشت و درمان ۴هزار نفر در این زمینه تحت آموزش قرار گرفتند.

او همچنین به واردات دستگاه‌های همو دیالیز طی ۳ سال گذشته و همکاری با اکثریت مراکز درمانی کشور برای ارائه و ارتقای خدمات به بیماران دیالیزی اشاره و از آن به عنوان یکی از حوزه های فعالیت اصلی نیک رهنماکار یاد می کند.او با تاکید بر این که ورود بخش خصوصی به حوزه ارائه خدمات به بیماران دیالیزی می تواند از مشکلات آنان تا حدود زیادی بکاهد از عزم نیک رهنماکار برای حضور جدی تر در این حوزه خبر می دهد.براساس اظهارات آبخضر، این شرکت در طی سال جاری با برنامه ریزی منسجم طرحی را در دست اقدام دارد که در عرصه خدمات دیالیز به بیماران کلیوی می تواند از ۲ منظر کمی و کیفی با همکاری بخش خصوصی، بسیار پویاتر و بهتر ارائه شود و به عنوان یک نهضت و انقلاب دیالیز مطرح گردد که انشاء الله جزئیات بیشتر آن در آینده به طور کامل و شفاف بازگو خواهد شد. مهندس مس فروش در این دیدار با عملکرد نیک رهنماکار آشنا شد و با تقدیر از دستاوردهای این شرکت ابراز امیدواری کرد در حوزه فعالیت جدید هم عملکرد شرکت موفقیت آمیز باشد.