مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده شرکت قندنقش جهان برگزار شد

جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده در تاریخ ۱۵/۶/۹۳ با حضور اکثریت سهامداران محترم در شرکت قند نقش جهان برگزار شد. در این جلسه به اتفاق آراء شهرداری اصفهان سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان

شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان

شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی

شرکت توسعه کشت و صنعت ملی به عنوان اعضای هیات مدیره و موسسه خیریه همدانیان و شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

مهندس کاروان، مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه «دنیای اقتصاد» بیان داشت طی یک‌دهه فعالیت خود ناچیز بودن سرمایه شرکت در ابتدا و اختصاص ۴۴۳۰۰۰ میلیون ریال بابت تقسیم سود به سهامداران، نه تنها مسیر بهبود مداوم، توسعه و پیشرفت شرکت دچار خلل نشده، بلکه با مدیریت بهینه نقدینگی و اتخاذ استراتژی‌های مناسب در حدود ۱۵۰۰۰۰ میلیون ریال بابت سرمایه‌گذاری در طرح‌های سرمایه‌ای اختصاص داده شده توانسته‌ایم در صنعت قند سرآمد باشیم. از جمله آخرین این طرح‌ها در راستای رفع محدودیت محل انبارش شکرخام با توجه به سیاست افزایش جذب شکرخام در برنامه‌های آتی سازمان، می‌توان به آغاز احداث انبار شکرخام منحصربه فرد درصنعت قند و شکر کشور با ظرفیت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی و براساس نمونه خارجی آن، اشاره نمود.

ایشان در ادامه افزود: بعد از پیگیری‌های متعدد در جلسات هیات‌مدیره خوشبختانه طرح پیشنهادی افزایش سرمایه شرکت مبنی بر افزایش یکصد درصدی سرمایه در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اخذ و در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه مورخ ۲۳/۴/۱۳۹۳مقرر شد تا نسبت به تهیه طرح توجیهی افزایش سرمایه جهت بررسی و اظهار نظر تحویل حسابرس و بازرس قانونی وسپس ارائه به سازمان بورس اوراق بهادار اقدام شود. ایشان افزود: در حال حاضر سرمایه شرکت ۱۰۰۰۰۰ میلیون ریال است که این مقدار ده برابر ابتدای تصدی مدیریت اینجانب می‌باشد، که این میزان یکی از موانع اصلی شرکت جهت قرار گرفتن در تابلوی اصلی بازار اول بورس اوراق بهادار کشور بر اساس دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار است.

این در حالی است که شرکت قند نقش جهان باوجود محدودیت‌ها و فشارهای موجود با هدف دستیابی به این مهم یعنی پذیرش در بازار اول (تابلوی اصلی) توانسته سایر الزامات دیگر نظیر شناوری ۲۰ درصدی سهام، نسبت حقوق صاحبان سهام به کل دارایی ها به میزان ۳۰درصد ، سودآور بودن سازمان حداقل طی دو دوره و ... را محقق سازد، چرا که چشم‌انداز مطلوب این سازمان ایجاد منافع هرچه بیشتر جهت سهامداران به عنوان ذینفعان اصلی سازمان است که این مهم حاصل نمی‌شود مگر از طریق کاهش ریسک ورشکستگی، اندازه شرکت، نقد شوندگی و اطلاع‌رسانی(دقیق)، حضور در تابلوی اصلی بازار اول متضمن تحقق معیارهای فوق و ایجاد حصول اطمینان و مطلوبیت بیشتر برای سهامداران و سرمایه‌گذاران است.

مجتبی کاروان با ذکر این نکته که این شرکت همواره از الطاف ویژه خداوند برخوردار بوده، افزود: به لطف و حمد خداوند منان توانسته‌ایم از ابتدای سال جاری تاکنون میزان فروش را به عدد ۹۶۰ میلیارد ریال معادل۴۹۰۰۰ تن شکرسفید رسانده که این رقم تا پایان شش ماهه نخست سال پیش‌بینی می‌شود به عدد هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

همچنین شایان ذکر است که سود قبل از کسر مالیات ۱۰ سال اخیر معادل ۴/۴ برابر سود ۳۵ سال قبل از آن در سال‌های ۱۳۸۳-۱۳۴۹ است. در پایان ایشان ضمن تقدیر و تشکر فراوان از کلیه سهامداران محترم و پرسنل زحمت کش و خدوم شرکت قند نقش جهان بالاخص مدیران لایق مجموعه، از ایشان به دلیل کاستی‌های ناخواسته طلب بخشش و برای شرکت قند نقش جهان در ادامه راه خود آرزوی مسالت و توفیق روز‌افزون نمود.

مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده شرکت قندنقش جهان برگزار شد

مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده شرکت قندنقش جهان برگزار شد