گروه بورس : شاخص کل بورس تهران طی معاملات روز سه‌شنبه، مانند روزهای اخیر در ابتدا کار خود را صعودی آغاز کرد اما پس از ساعتی میل به نزول پیدا کرد و می‌رفت تا با افت حدود ۱۰۰ واحدی زمان معاملات به پایان برسد اما بازگشایی «حکشتی» و «کخاک» تاثیر مثبتی بر شاخص کل بر جای گذاشتند و سرانجام شاخص کل افت ۴ واحدی را تجربه کرد. طی معاملات روز سه‌شنبه، سازمان خصوصی‌سازی بیش از ۲۲ هزار سهم از «وبملت» و بیش از ۸۱۶ هزار سهم از «حتاید» را عرضه کرد. شرکت ایرانی تولید اتومبیل (سایپا) ۲۰۰ هزار سهم از «کساپا» را در درصدهای مثبت عرضه کرد. شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نیروهای مسلح در نقش یک خریدار ظاهر شد و بیش از یک میلیون و ۱۲ هزار سهم از «خبهمن» و ۱۰۰ هزار سهم از «توریل» را به سبد سهام خود افزود. سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی سهامدار ۵/۳۴درصدی «توریل» و ۲ درصدی «خبهمن» است.

صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه، ۱۰ میلیون سهم از «وصندوق» را در درصدهای منفی خریداری کرد. شرکت مدیریت سرمایه آرین تدبیر(سهامی خاص) در ادامه خریدهای خود در نماد «پاکشو» روز سه‌شنبه بیش از ۵۴۹ هزار سهم از این نماد را خریداری کرد. دو حقوقی به عرضه و تقاضای «ملت» پرداختند؛ به این ترتیب در حالی که شرکت بیمه ایران (سهامی خاص) به عرضه ۸۰۰ هزار سهمی از بیمه ملت اقدام کرد، شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه گل‌گهر (سهامی خاص) بیش از یک میلیون و ۸۳۶ هزار سهم از این نماد را جمع‌آوری کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین که دوشنبه فروشنده سهام سرمایه‌گذاری دارویی تامین بود، طی معاملات روز سه‌شنبه بیش از ۹۲۴ هزار سهم از «تیپیکو» را خریداری کرد. صبا تامین که سهامدار ۵/۱۴ درصدی «تیپیکو» است خرید و فروش‌های جالب نوسانی را در این نماد ایجاد کرده است. به نظر می‌رسد طی هفته‌های آتی هدف صبا تامین از این خرید و فروش‌ها مشخص شود. در نماد «سمگا» شرکت آسا‌گستران خراسان (سهامی خاص) برای سومین روز متوالی در درصدهای مثبت عرضه‌کننده سهام این شرکت بود و این بار بیش از ۳۶۰ هزار سهم از «سمگا» را عرضه کرد. شخصی حقیقی نیز که مالکیت ۳ درصدی «سمگا» را دارد ۲۰هزار سهم از این نماد را عرضه کرد. شرکت سرمایه‌گذاری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه خریدهایش ۲۰۰ هزار سهم از «حخزر» را به سبد سهام خود افزود.

در نماد «وخاور» شرکت کارآفرینان صنعت فلزات (سهامی خاص) در نقش عرضه‌کننده ۶۰۰ هزار سهمی ظاهر شد و شرکت سرمایه‌گذاری پارس توشه مانند روزهای قبل خریدار جزئی این سهم بود. طی معاملات روز سه‌شنبه ۱۰۰هزار سهم از «کرازی» را بیمه سامان عرضه کرد و شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی مانند روزهای گذشته در نقش خریدار «وتوسم» ظاهر شد و این بار ۲۹۳ هزار سهم از این شرکت را جمع‌آوری کرد. در پایان این گزارش می‌افزاید شرکت سرمایه‌گذاری ایران و فرانسه (سهامی خاص) ۲۲۹ هزار سهم از «وصنعت» را در درصد‌های منفی به سبد سهام خود افزود.