رشد سواد مالی؛ ضرورت آتی بازار

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با اشاره به اینکه برخی پروژه‌های بازار سرمایه نیازمند همکاری مشترک است، گفت: نمایشگاه فرصتی است که این همکاری مشترک را امکان‌پذیر می‌کند. به گزارش «سنا»، حامد سلطانی‌نژاد، در حاشیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در خصوص مزیت‌ها و دستاوردهای این نمایشگاه گفت: نمایشگاه فرصتی برای جمع شدن فعالان بازار سرمایه و آشنا شدن با دستاوردهای این حوزه در سال گذشته است. به گفته وی در روزهای نمایشگاه شرکت‌ها در حوزه‌های کاری مختلف با آسودگی خاطر و در فضایی صمیمانه با یکدیگر تعامل کرده و دستاوردهای خود را در سال گذشته به مرکز بحث و بررسی می‌گذارند.

وی با اشاره به اینکه چنین تعاملی در شرایط دیگر برای همه ارکان بازار سخت است و در فرصت‌های کاری و زمان معاملات امکان چنین تعاملاتی وجود ندارد، گفت: اما نمایشگاه بهترین فرصت برای بررسی طرح‌ها، پروژه‌ها و برنامه‌های اهالی این بازار برای ارتقای سطح بازار سرمایه است.

وی افزود: علاوه‌بر این با ایحاد چنین تعامل سالیانه‌ای از موازی کاری در برخی طرح‌ها و پروژه‌ها نیز جلوگیری می‌شود؛ چراکه همه نهادها و ارکان نسبت به ارکان سایر همکاران آگاهی پیدا می‌کنند.

مدیر‌عامل سپرده‌گذاری مرکزی در ادامه تشریح مزیت‌های این نمایشگاه گفت: علاوه‌بر موارد بالا بحث سواد مالی نیز مطرح است.

به گفته وی افزایش سواد مالی همیشه در همه دنیا مورد توجه است و ما نیز می‌توانیم در این فرصت به ارتقای سواد مالی در حوزه بازار سرمایه بپردازیم که این مهم با برگزاری کلاس‌های آموزشی متعدد برای علاقه‌مندان به این بازار در همه رده‌ها از غیر حرفه‌ای تا تخصصی پیگیری می‌شود.