مدیریت برنامه‌ریزی و کنترل پروژه شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس در سال 92 فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه توسعه خدمات بورس انجام داد که در این بین 5 عنوان فعالیت این مدیریت تاثیرات قابل توجهی در توسعه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در بازار سرمایه داشته است.
به گزارش «سنا»، حجت الله فرهنگیان مدیر برنامه‌ریزی و کنترل پروژه شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس درباره اقدامات مهم انجام گرفته در این مدیریت در سال گذشته گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در سال 92 محقق شد، تکمیل نسخه دوم تالار مجازی بورس ایران بود. تالار مجازی بورس ایران از سال 89 با هدف ایجاد محلی برای افراد نا آشنا با بورس طراحی شد تا این دسته از علاقه مندان به سرمایه‌گذاری در بورس بتوانند بدون ریسک و پول در این فضا با شیوه معاملات در بورس آشنا شوند.
وی افزود: عمده فعالیت تالار مجازی بورس، شبیه‌سازی واقعی تالار شیشه‌ای است به گونه‌ای که افراد با آموزش و شبیه‌سازی به سرمایه‌گذاری واقعی هدایت می‌شوند البته در نسخه دوم تمرکز برای توسعه و همچنین غنی‌سازی محتوای آموزشی تالار بود. ۴۵۰۰ دقیقه فیلم و انیمیشن در سطوح مختلف تهیه شد که کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.
فرهنگیان به افزایش تعداد کاربران این تالار در طول یکسال گذشته اشاره کرد و گفت: تعداد اعضا در شروع سال ۹۲ حدود ۸۰ هزار نفر بود که در پایان سال ۹۲ با وجود هدف ۲۰۰ هزار نفری اعضای تالار به ۲۴۰ هزار نفر رسیده است که در نیمه دوم سال ۹۲ تعداد کاربران همزمان تالار از یک هزار کاربر پایین‌تر نبوده است. مدیر برنامه‌ریزی و کنترل پروژه شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس گفت: برگزاری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه با یک افزایش ۱۰۰ در صدی از لحاظ وسعت و مشارکت‌کنندگان نسبت به دوره ششم دومین برنامه اثر گذار این مدیریت در سال گذشته بود. وی افزود: هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه با حضور ۳۷۰ شرکت در۱۶۵۰۰ متر زیر بنای غرفه‌ای و در وسعت ۳۲ هزار متر مربع برگزار شد که روزانه ۲۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند تا این نمایشگاه از لحاظ تعداد بازدید‌کنندگان و وسعت در منطقه رتبه اول و در جهان در مکان سوم قرار گیرد. فرهنگیان به امکان وب تور مجازی نمایشگاه هفتم اشاره کرد و افزود: نمایشگاه هفتم به‌طور کامل مجازی شده و علاقه مندان می‌توانند در تمام طول سال با مراجعه به سایت
www.۳۶۰.fif.ir از غرفه‌های این نمایشگاه بازدید کنند و همچنین اطلاعات شرکت‌ها و بروشورها به‌طور مجازی در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفته است. مدیر برنامه‌ریزی شرکت اطلاع‌رسانی گفت: در سال ۹۲، مرکز ارتباط بورس با عنوان «بورس ما» راه‌اندازی شد. هدف از راه‌اندازی این مرکز ارائه سریع، دقیق و شفاف اطلاعات به متقاضیان با حداقل محدودیت‌های زمانی و مکانی، برقراری ارتباط دوسویه میان سرمایه‌گذاران و دست‌اندرکاران بازار سرمایه به روش آسان و سریع، ارتقای کیفیت پاسخگویی و خدمت رسانی به سرمایه‌گذاران، حمایت و پشتیبانی از تماس گیرندگان در راستای رفع مشکلات احتمالی، ثبت و پیگیری انتقادها و پیشنهادها و ارائه راهنمایی‌های اولیه برای ورود و فعالیت در بورس و پاسخگویی به تمام موضوعات مرتبط با شرکت‌های بورسی و سازمان بورس بوده است. وی تصریح کرد: برای ارتباط با مرکز ارتباط بورس در تهران و شهرستان‌ها کارگزاران و سرمایه‌گذاران می‌توانند با شماره چهار رقمی ۶۳۷۵ تماس بگیرند یا به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۰۶۳۷۵ یا به آدرس الکترونیکی sidsco.ir@۶۳۷۵ مطالب خود را ارسال کنند. از دیگر فعالیت‌های این مدیریت طراحی و راه‌اندازی سایت فروشگاه مجازی انتشارات بورس است. فرهنگیان در این باره به «سنا» گفت: انتشارات بورس به عنوان بزرگ‌ترین مرکز انتشار کتب مالی در ایران فعال است، به طوری‌که در انتشارات بورس در سال گذشته ۵۰ عنوان کتاب جدید و تجدید چاپ منتشر شد اما با توجه به اینکه این فروشگاه محدود بود به فروشگاهی واقع در خیابان ملاصدرا و علاقه مندان به کتاب‌های بورسی و حوزه مالی باید به این فروشگاه مراجع می‌کردند با طراحی و راه‌اندازی فروشگاه مجازی انتشارات بورس این امکان فراهم شد که هم اکنون هزار عنوان کتب انتشارات بورس و سایر انتشارات در حوزه تخصصی مالی و بورس در دسترس علاقه مندان با مراجعه به سایت www.boursepub.ir از تمام ایران و خارج از کشور امکان خرید و ارسال کتاب وجود دارد.
وی پنجمین فعالیت این شرکت را برگزاری الکترونیک آزمون‌های حرفه‌ای بازار سرمایه اعلام کرد.