موج - مدیرعامل شرکت بورس خبر از بازگشایی نمادهای بسته تا پایان سال جاری داد و گفت: هیچ شرکت تابلوی چهارمی از بورس خارج نمی‌شود. علی رحمانی مدیرعامل شرکت بورس با اعلام این مطلب، اظهار داشت: با انتقال عملیات بازار به شرکت بورس، هیچ تفاوتی بین فعالیت‌های سازمان کارگزاران با شرکت بورس ایجاد نشده و در حال حاضر مسوولیت عملیات بازار در شرکت بورس بر عهده مدیرعامل این شرکت است.

وی با بیان عدم انتقال اداره ناشران به شرکت بورس، به باز و بسته شدن نمادها از سوی شرکت بورس بر اساس اطلاعات دریافتی از سازمان بورس اشاره کرد.

وی یادآورشد: بر اساس بند ۴ ماد ۴۵ قانون جدید بازار سرمایه، سازمان بورس، اطلاعات با اهمیت را که بر قیمت اوراق بهادار و تصمیم سرمایه‌گذاران تاثیر می‌گذارد را از اداره ناشران دریافت و به شرکت بورس انتقال می‌دهد که بر اساس این اطلاعات، نمادها از سوی شرکت بورس باز و یا بسته می‌شود.

رحمانی با اشاره به تهیه و پیشنهاد چارچوب جدید معاملاتی از سوی شرکت بورس، تصریح کرد: در این چارچوب تلاش شده است تا با رساندن حجم مبنا به عدد یک، مشکل گره‌های معاملاتی رفع شود.

وی با اشاره به ا قدام شرکت بورس در باز کردن نمادهای بسته از زمان تحویل عملیات بازار، ادامه داد: در نظر داریم که تا پایان سال هر نمادی را که مشکلی نداشته و شرایط لازم را دارا باشد، باز کنیم تا با این اقدام نقدینگی در بازار حاصل شود.

وی همچنین با اعلام افزایش تعداد شرکت‌های تابلو چهارمی، اظهار داشت: در آینده نزدیک نام شرکت‌هایی را که باید به تابلو چهارم انتقال یابند را اعلام می‌کنیم، اما قبل از اعلام باید طبق روال قبل، ورود این شرکت‌ها به تابلو چهارم به تصویب هیات‌مدیره سازمان بورس برسد.

وی تصریح کرد: هیچ شرکتی از تابلو چهارمی‌ها از بورس خارج نمی‌شود و شرکت‌های تابلو چهارمی که بتوانند خود را با شرایط بازار سرمایه تطبیق دهند، به تابلوی فرعی منتقل می‌شوند.

وی افزود: شرکت‌هایی هم که نتوانند خود را با شرایط بازار سرمایه سازگار کنند دوباره به آنها فرصتی داده می‌شود.

رحمانی ادامه داد: این اقدام به منظور جلوگیری از متضرر شدن سهامداران شرکت‌های تابلو چهارمی صورت می‌گیرد تا بتوانند سهام خود را به فروش برسانند.