ایسنا- در جلسه هیات عالی واگذاری که در روز چهارشنبه برگزار شد، مصوبه واگذاری ۴۹‌درصد سهام کشتیرانی صادر شد. اسماعیل غلامی، معاون امور آماده‌سازی سهام و شرکت‌های دولتی سازمان خصوصی‌سازی، با اشاره به جلسه هیات عالی واگذاری و اینکه در این جلسه واگذاری ۴۹‌درصد سهام کشتیرانی مصوب شد، گفت: ۵۱‌درصد از این سهام بابت رد دیون به صندوق بازنشستگی داده شده است.

همچنین به این دلیل که کشتیرانی جزو شرکت‌های صدر اصل ۴۴ قانون اساسی است، از ۴۹‌درصد باقی مانده ۱۰‌درصد در اختیار دولت، ۵/۲‌درصد براساس مصوبه شرکت‌های صدر اصل ۴۴ قانون اساسی به کارکنان و ۵/۳۶‌درصد نیز به عنوان سهام عدالت واگذار خواهد شد.

وی درباره قیمت‌گذاری سهام کشتیرانی توضیح داد: با توجه به دستور مقام معظم رهبری که قیمت‌گذاری شرکت‌های صدر اصل ۴۴ قانون اساسی باید از طریق بورس انجام شود، قرار شد شرکت این اطلاعات را هر چه سریع‌تر در اختیار بورس قرار دهد تا قیمت‌گذاری آن از طریق بورس انجام شود.

غلامی‌ همچنین به زمان عرضه این سهام و اینکه با توجه به عرضه سهام‌ فولاد مبارکه، مپنا و ایرالکو سهام کشتیرانی پس از آنها عرضه خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه بازار سهام جواب نمی‌دهد بعید به نظر می‌رسد تا پیش از عید این سهم عرضه شود، اما اطلاعات آن در اسرع وقت کامل خواهد ‌شد.

وی درباره زمان عرضه مپنا گفت: به نظر می‌رسد این سهام در هفته آینده عرضه شود.