سرمایه شرکت بورس 100‌درصد افزایش می‌یابد

عکس: حمید جانی‌پور

فارس- معاون پشتیبانی شرکت بورس از برگزاری مجمع فوق‌العاده این شرکت به منظور انتخاب هیات‌مدیره جدید و افزایش سرمایه ۱۰۰‌درصدی در ۱۴مهر ماه خبر داد. احمد جاویدی اظهار داشت: به دلیل اتمام دوره دو ساله هیات‌مدیره کنونی شرکت بورس، مجمع فوق‌العاده این شرکت در بعدازظهر چهارشنبه ۱۴مهرماه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر انتخاب هیات‌مدیره، افزایش سرمایه ۱۰۰‌درصدی شرکت بورس نیز در این مجمع مطرح خواهد شد که این افزایش سرمایه از محل حقوق صاحبان سهام اعمال خواهد شد. به گفته وی مکان برگزاری مجمع فوق‌العاده هنوز نهایی نشده و به زودی اعلام می‌شود.

جاویدی همچنین در گفت‌وگو با ایسنا، از انتقال شرکت‌ بورس به مکان جدید خبر داد و گفت:‌ زمینی به مساحت دو‌هزار و ۵۴۰ متر واقع در سعادت‌آباد تهران خریداری شده است تا ساختمانی در شان بورس کشور در آن ساخته شود.

وی با اشاره به اینکه قرارداد خرید این زمین در حال نهایی شدن است، افزود: در گذشته قرار بود ساختمان جدیدی برای شرکت بورس خریداری شود، ولی مشخص شد هر ساختمان جدیدی که خریداری شود باید تعمیرات و تغییرات لازم در آن صورت‌گیرد تا برای بورس کشور مناسب باشد، بنابراین هیات‌مدیره شرکت تصمیم گرفت که زمینی خریداری شود تا ساختمان مورد نظر بورس طبق استانداردهای لازم در آن ساخته شود.

معاون پشتیبانی شرکت بورس توضیح داد: در حال حاضر ‌قرارداد زمین سعادت‌آباد در حال نهایی شدن است و با این اقدام، ارزش افزوده نصیب سهامداران شرکت می‌شود.

جاویدی با بیان این‌که خرید ساختمان جزو آرزوهای دیرینه بورس بود، یادآور شد: مجوز ساخت هفت طبقه برای این ساختمان اخذ شده است و پیش‌بینی می‌شود طی۳۰ ماه، ساختمان مورد نظر با معماری مناسب و در شان بورس کشور ساخته شود.

به گفته جاویدی اطلاعات خرید این زمین در صورت‌های مالی شش ماهه شرکت بورس و به زودی منتشر می‌شود و خبر خوبی برای سهامداران خواهد بود. وی در مورد خرید ساختمان حافظ گفت: ‌برای خرید این ساختمان مذاکرات نهایی نشد و به دلیل بالا بودن رقم، توافقی به دست نیامد.

معاون پشتیبانی شرکت بورس در مورد EPS شرکت گفت: ‌شرکت بورس برای امسال ۴۵ تومان سود پیش‌بینی کرده بود که طی نیمه اول امسال، ۳۰ تومان را پوشش داده است.