مخابرات نیازی به افزایش تعرفه‌ها ندارد

گروه بورس- رییس شورای رقابت گفت: تعرفه‌های خدماتی مخابرات در برخی موارد غیرواقعی هستند و باید کاهش

پیدا کنند. «جمشید پژویان» در پاسخ به این سوال که «آیا شورای رقابت موافق افزایش تعرفه‌های مخابراتی است یا خیر؟»، گفت: این مساله نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد، ولی نظر کلی اعضای شورا بر این است که تعرفه‌ها نه تنها نیازی به افزایش ندارند، بلکه در پاره‌ای موارد نیاز به کاهش هم در آنها احساس می‌شود.

وی همچنین گفت: طی چند روز گذشته، جلسه مشترکی را با حضور مسوولان سازمان تنظیم مقررات در دفتر ریاست جمهوری داشتیم که مطابق آن مقرر شد محدودیت‌هایی را در مورد دسترسی این شرکت به برخی خدمات ایجاد کنیم. همچنین اعمال «محدودیت در دسترسی به بازار» و «تنظیم قیمت خدمات» نیز در لیست مفاد مورد توافق ما گنجانده شده است.

«پژویان» هم چنین به تغییر «درصدهای واگذاری» و «نام شرکت‌های مشمول واگذاری» در جدول امسال خصوصی‌سازی دولت اشاره کرد و گفت: با بررسی‌هایی که روی جدول ۳۵۴ شرکت مشمول واگذاری سازمان خصوصی‌سازی برای امسال انجام دادیم، به این نتیجه رسیدیم که لازم است تغییراتی در نحوه فروش برخی شرکت‌ها ایجاد شود.

وی همچنین به ورود شورا به سهام شرکت‌‌های فروش رفته دولتی اشاره کرد و افزود: هر جا که لازم باشد، اقدام به واگذاری مجدد سهام شرکت‌های فروش رفته خواهیم کرد.

وی افزود: حفظ شرایط رقابت در فضای کلی اقتصاد، ماموریت اصلی شورای رقابت است که با هماهنگی با نهادهای کنترل‌گر بازار، این خواسته به نتیجه خواهد رسید.