گروه بورس- شرکت سیمان شاهرود به دلیل افزایش نرخ فروش سیمان پاکتی، پیش‌بینی درآمد هرسهم سال مالی ۸۷ را تعدیل کرد. براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، سیمان شاهرود درآمد هرسهم سال مالی یاد شده را با سرمایه ۳۰۰میلیارد ریال مبلغ ۳۳۷ریال اعلام کرده بود که با افزایش قیمت سیمان پاکتی به میزان ۲۵هزار ریال به ازای هر تن از تاریخ چهارم اسفندماه ۸۶، این پیش‌بینی نیز به میزان ۱۵ریال افزایش یافت.

سود پس از کسر مالیات «سرود» برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با ۸۶ با ۲۶درصد کاهش پیش‌بینی شده است.

پیش‌بینی عملکرد «سرود» برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۴۰درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۰۶درصد افزایش و سود عملیاتی ۴درصد کاهش نشان می‌دهد.

این شرکت اعلام کرده است؛ هیات‌مدیره در نظر دارد برای سال مالی ۸۷ مبلغ ۱۰۲میلیارد و ۱۶۴میلیون ریال (مبلغ ۳۴۰ریال به ازای هرسهم)، جهت تقسیم بین‌ سهامداران به مجمع عمومی عادی صاحبان سهام پیشنهاد کند.

این شرکت برای سال مالی ۸۶ مبلغ ۴۵۲ریال سود به ازای هرسهم تقسیم می‌کند.

این شرکت اعلام کرده طرح ایجاد یک واحد کوره با ظرفیت تولید ۳۳۰۰تن کلینکر در روز را با برآورد سرمایه‌گذاری اولیه موردنیاز به مبلغ یک هزار و ۲۶۴میلیارد ریال در دست اجرا دارد و در این رابطه تاکنون مبلغ یک هزار و ۱۲۹میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است. مطابق این اطلاعات، با توجه به پیشرفت ۸۷درصدی مراحل اجرایی طرح مزبور، پیش‌بینی شده این طرح در یکم مهرماه ۸۷ به بهره‌برداری برسد.