نتایج نهایی دومین دوره آزمون تحلیل‌گری بین‌المللی رسمی سرمایه‌گذاری (ACIIA)‌، اواسط اردیبهشت‌ماه امسال اعلام می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، مراحل اول و دوم تصحیح اوراق شرکت‌کنندگان در این آزمون، اوایل هفته جاری توسط استادان ایرانی به اتمام رسید، به طوری که اوراق برای تصحیح نهایی تا هفته آینده به سوئیس مرکز بین‌المللی آزمون (CIE) ارسال خواهد شد.

دومین مرحله آزمون تحلیل‌گری بین‌المللی رسمی سرمایه‌گذاری (ACIIA)‌، روز ۱۸ اسفندماه ۸۶ در تهران برگزار شد.

قرار است، این آزمون همه‌ساله به صورت منظم در شهریور و اسفندماه به طور همزمان با سایر کشورها در تهران برگزار شود.

همچنین از این پس دوره‌های آموزشی آزمون تحلیل‌گری بین‌المللی سرمایه‌گذاری با حضور استادان ایرانی در تهران برگزار خواهد شد تا شرکت‌کنندگان کشورمان بتوانند با موفقیت این آزمون را پشت‌سر بگذارند.

انجمن تحلیل‌گران رسمی بین‌المللی سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۰۰ میلادی توسط انجمن‌های تحلیل‌گران اوراق بهادار آسیایی (ASAF)، اتحادیه انجمن‌های تحلیل‌گران مالی اروپایی (EFFAS) و فدراسیون تحلیل‌گران مالی آمریکای لاتین (APIMEC) تاسیس شد که فعالیت اصلی آن ارائه گواهینامه‏ تحلیل‌گران رسمی بین‌المللی سرمایه‌گذاری CIIA است که بعد از گذراندن سه آزمون پایه، نهایی و ملی، به داوطلبان اعطا می‌شود.

هم‌اکنون ۲۷ انجمن مالی و سرمایه‌گذاری اروپایی، آسیایی و آمریکای لاتین از کشورهای آرژانتین، اتریش، برزیل، بلژیک، فرانسه، آلمان، هنگ‌‏کنگ، هند، ژاپن، لوگزامبورگ، هلند، روسیه، اسپانیا، سوئیس، چین، مجارستان، ایران، کره جنوبی، مراکش، لهستان، سوئد، اوکراین، استرالیا، چین‌تایپه، یونان، تایلند و ایتالیا عضو این انجمن هستند.

نخستین دوره این آزمون نیز اواخر شهریورماه ۸۶ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد که در نهایت دو ایرانی توانستند این مرحله را با موفقیت پشت‌سر بگذارند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این آزمون می‌توانند به سایت اینترنتی موسسه توسعه صنعت سرمایه‌گذاری ایران به آدرس

www.iran-invest.org مراجعه کنند.