گروه بورس - هیات پذیرش موافقت خود را با پذیرش سهام «مخابرات ایران» و «سیمان کردستان» در بورس اعلام کرد.

علی‌رحمانی، مدیرعامل شرکت بورس گفت: در جلسه روز یکشنبه هیات پذیرش سهام شرکت مادر تخصصی مخابرات در بورس پذیرش و مقرر شد این شرکت مدارک و اطلاعات قبل از درج و عرضه سهام را به شرکت بورس ارائه دهد.
وی افزود: ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها، اصلاح اساسنامه، تبدیل شدن به شرکت سهامی عام و پایان یافتن عملیات اداری شرکت زیرساخت مواردی است که هیات پذیرش خواستار شفافیت آنها شده است.
وی در مورد زمان عرضه شرکت مخابرات در بورس خاطرنشان کرد: ورود شرکت مخابرات در بورس به ارائه مدارک و اطلاعات شفاف و کافی بستگی داشته و بعد از ارائه این مدارک وارد بورس می‌شود.
این در حالی است که زمان عرضه پنج درصد سهام شرکت مخابرات از سوی مسوولان سازمان خصوصی سازی در شروع سال جدید اعلام شد، با این حال سهام شرکت مادر تخصصی مخابرات با سرمایه 14هزار میلیاردی در بورس پذیرش شد تا با خصوصی‌ شدن این شرکت بزرگ در سال جدید گامی دیگر در اجرای سیاست‌های اصل 44 و تحول بازار سرمایه برداشته شود. در ادامه مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با «مهر» گفت: شرکت مخابرات ایران از نظر بورس، به عنوان یک شرکت قابل قبول پذیرفته شد. صابر فیضی با بیان این مطلب، اظهار داشت: بر این اساس، سهام این شرکت قابل عرضه در بورس اوراق بهادار خواهد بود.
وی افزود: زمان درج سهام مخابرات در تابلو بورس نیز به‌زودی و با تصمیم شرکت بورس مشخص خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: پیش از این مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه سال 86، دولت را مکلف کرده بود تا 10درصد از سهام شرکت مخابرات ایران را در این سال به متقاضیان عرضه کند.
صابر فیضی گفت: پیش از این و در چند مرحله، حسابرسی سال‌های ۸۴، ۸۵ و میان‌دوره‌ای سال ۸۶ آماده و به مراجع ذی‌ربط تحویل داده شد.
وی تصریح کرد: معرفی کارگزار شرکت مخابرات و همچنین ارائه پروانه اپراتور اول نیز از دیگر خواسته‌های سازمان بورس بود که امسال به نتیجه رسید.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: براین اساس، شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن به عنوان کارگزار معرف انتخاب شد و همچنین کلیات پروانه اپراتور اول نیز به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رسید. وی اظهار داشت: تصویب اساسنامه شرکت مخابرات ایران در هیات وزیران و همچنین باقی ماندن بخش حاکمیتی فن‌آوری اطلاعات در اختیار دولت، از دیگر تصمیمات مهمی بود که در سال ۸۶ اتخاذ شد.
وی ابراز امیدواری کرد سهام شرکت مخابرات ایران هر چه زودتر روی تابلو بورس به متقاضیان عرضه شود.
از سوی دیگر به گزارش «سنا» دیروز هیات جدید پذیرش اوراق بهادار به ‌منظور بررسی پذیرش سهام شرکت سیمان کردستان (سهامی عام) نیز تشکیل جلسه داد و با پذیرش این شرکت در بورس اوراق بهادار تهران موافقت کرد.
در این جلسه درخواست پذیرش سهام شرکت سیمان کردستان به همراه پیش‌نویس امیدنامه این شرکت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در نهایت نیز سیمان کردستان به شرط ارائه تعهدات لازم از سوی شرکت و سهامداران عمده در تابلوی فرعی بازار اول بورس، پذیرش شد.