فارس- رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: اعضای هیات‌ عالی واگذاری با رییس‌جمهوری‌صبح سه‌شنبه جلسه‌ای را برگزار کردند که بعد از تصویب واگذاری ۲۵‌درصد از سهام ملی مس در بورس مالزی موضوع بهره مالکانه نیز مورد بحث قرار گرفت که با حمایت رییس‌جمهوری از بهره مالکانه پیشنهادی دولت مواجه شد. غلامرضا حیدری کرد زنگنه اظهار داشت: با حضور اعضای هیات عالی واگذاری جلسه‌ای با رییس‌جمهور تشکیل شد و طی آن رییس سازمان بورس و اوراق بهادار (علی صالح‌آبادی) نتایج سفر به کشورهای هنگ کنگ و اندونزی را اعلام کرد که مقرر شد همکاری‌های بورس ایران با بورس این دو کشور و هم‌چنین مالزی افزایش یابد.

وی ادامه داد: در این جلسه موضوع عرضه سهام شرکت ملی مس در بورس مالزی نیز مطرح شد که بعد از بحث و بررسی تصویب شد که حداکثر ۲۵‌درصد از سهام این شرکت در بورس مالزی عرضه شود.

با این اوصاف حدود ۴/۱‌میلیارد سهم این شرکت در قالب سپرده سهام در بورس مالزی عرضه خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال که آیا موضوع بهره مالکانه نیز در این جلسه مطرح شد یا خیر گفت: دولت هیچ تصمیمی بر افزایش بهره مالکانه معادن ندارد و نمی‌خواهد که افزایش عوارض دولتی بر روی شرکت‌های بورسی از جمله گل گهر و چادرملو فشاری وارد کند.

کرد زنگنه تایید کرد: شرکت های معدنی حاضر در بورس از این بابت هیچ مشکلی نخواهند داشت و رییس‌جمهوری با تاکید بر واگذاری هر چه سریع‌تر شرکت‌ها از طریق بورس و مزایده بر رفع موانع این گونه تاکید کرد.

رییس سازمان خصوصی‌سازی از ارائه گزارش‌های مربوط به واگذاری‌ها و عرضه بلوکی سهام شرکت‌های فولاد مبارکه و ایرالکو در اواخر بهمن در این جلسه خبر داد و گفت: گزارشات مربوط به واگذاری سهام به کارمندان دولت و کارکنان آموزش و پرورش و هم‌چنین نحوه واگذاری کشت و صنعت جیرفت توسط سازمان خصوصی سازی ارائه و در این خصوص تصمیمات مربوطه اتخاذ شد.