دنیای اقتصاد - گزارش امروز به شما می‌گوید که در روز تولد چهل‌و یک سالگی بورس تهران (پانزده بهمن ماه) ارزش بازار به 466هزار و 969میلیارد ریال رسید و سود پس از کسر مالیات تا پایان دو روز قبل به 88هزار و 313میلیارد ریال رسیده است و ده‌ها پاسخ به پرسش‌های روز. سوالاتی نظیر وضعیت ارزش بازار و بازدهی شرکت‌ها در بورس تهران چگونه است؟ کدام گروه بازدهی بیشتری دارد؟ کدام گروه بازدهی کمتری دارد؟

اختصاصی دنیای اقتصاد
وضعیت بورس تهران در روز تولد
۴۶هزار میلیارد تومان ارزش بازار ۸/۸هزار میلیارد تومان سود پس از کسر مالیات
گروه بورس - گزارش امروز به شما می‌گوید که در روز تولد چهل‌و یک سالگی بورس تهران (پانزده بهمن ماه) ارزش بازار به 466هزار و 969میلیارد ریال رسید و سود پس از کسر مالیات تا پایان دو روز قبل به 88هزار و 313میلیارد ریال رسیده است و ده‌ها پاسخ به پرسش‌های روز سوالاتی نظیر وضعیت ارزش بازار و بازدهی شرکت‌ها در بورس تهران چگونه است؟ کدام گروه بازدهی بیشتری دارد؟ کدام گروه بازدهی کمتری دارد؟ کدام گروه برای سرمایه‌گذاری مقرون به صرفه است؟ کدام گروه از دور سرمایه‌گذاری‌ها خارج شده و مزیت خود را از دست داده است؟
کدام گروه نسبت به ارزش بازاری‌اش از بازدهی بیشتری برخوردار است و کدام گروه کمتر؟
آیا بورس تهران یک بازار تک صنعتی است؟ آیا تمرکز سرمایه‌ها حول یک رشته صنعتی قرار دارد؟ صنایع تازه وارد به بورس تهران چه بازدهی دارد؟ و ده‌ها پرسش دیگر ....
برای دریافت این پاسخ‌ها گزارش آماری گروه بورس را بخوانید:
در حالی که حدود 26درصد از ارزش بازار سهام کشور به گروه فلزات اساسی اختصاص دارد، اما نسبت بازدهی (سود) این گروه به ارزش بازار‌ش معادل 19درصد است یا گروه خودرو و ساخت قطعات که معامله‌گران این روزها با دودلی آن را خرید و فروش می‌کنند، حدود 2/11درصد از ارزش بازار را به خود اختصاص داده‌ است، اما بازدهی این گروه 35درصد از ارزش بازاری‌اش است.
جدای از این، بعد از گروه خودرو بیشترین بازدهی مال گروه ماشین‌آلات و تجهیزات با ۲۹درصد است. بازدهی وسایل اندازه‌گیری پزشکی با ۴۸درصد و کاشی و سرامیک با ۲۷درصد و ... به ترتیب بیشترین جایگاه نسبت سود به ارزش بازار را به خود اختصاص داده‌اند.
جدول گزارش خواندنی است.