گروه بورس - صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت، صندوق‌‌هایی هستند که در اوراق بهادار منتشر شده با مجوز بانک مرکزی یا سازمان بورس و اوراق بهادار که درآمد ثابت و تضمین شده دارند سرمایه‌گذاری می‌کنند.

از این هفته به بعد در گزارش‌ها، عملکرد آخرین وضعیت این صندوق‌‌ها هم در جدول مجزایی تشریح می‌شود. صندوق سرمایه‌گذاری کارآفرین تنها صندوق فعال در زمینه اوراق بهادار با درآمد ثابت است. ایمان مقدسیان در این باره گفت: این صندوق در آخرین دوره تقسیم سود خود، بازدهی ۹۰/۱۶ درصدی را در یک دوره سه ماهه برای سرما‌یه‌گذاران خود به ارمغان آورده است. این صندوق هر سه ماه یکبار سود بین سرمایه‌گذاران تقسیم می‌کند.
وی افزود:‌ در سی روز گذشته (منتهی به 2/11/1387 ) پر بازده ترین صندوق‌ها (‌در میان صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری در سهام)، صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری آگاه، سهم آشنا و خبرگان بوده و این سه صندوق به ترتیب برابر با 97/3، 52/1 و 38/1درصد بازدهی کسب کردند. در این ماه بازدهی بازار منفی 60/3 بود.
همچنین وی خاطرنشان کرد: از لحاظ بازدهی از ابتدای تاسیس تا تاریخ دوم بهمن‌ماه ۸۷ چهار صندوق کارگزاری بانک ملی، سهم آشنا‌، خبرگان و پیشتاز پر بازده ترین صندوق‌ها هستند. وی گفت: صندوق سرمایه‌گذاری بانک ملی با گذشت ۲۵۶ روز از شروع فعالیت خود، ۸۰ درصد بازدهی داشته است، بازدهی متوسط روزانه این صندوق در هر روز از فعالیت خود برابر با ۳۱/۰ درصد است. مقدسیان ادامه داد: صندوق سرمایه‌گذاری سهم آشنا با گذشت ۲۷۴ روز از فعالیت خود ۳۷ درصد بازدهی داشته است. بازدهی متوسط روزانه این صندوق برابر با ۱۳/۰ درصد است. این کارشناس با اشاره به صندوق سرمایه‌گذاری خبرگان که با گذشت ۹ ماه از فعالیت خود ۲۵ درصد بازدهی داشته تصریح کرد: بازدهی متوسط روزانه این صندوق ۹صدم درصد است و صندوق سرمایه‌گذاری پیشتاز با گذشت ۲۵۳ روز از فعالیت خود، ۲۵ درصد بازدهی داشته و بازدهی متوسط روزانه این صندوق برابر با ۱۰دهم درصد است. وی گفت: کمترین بازدهی روزانه متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری گلچین با منفی ۱۳دهم درصد بازدهی متوسط روزانه در هر روز از فعالیت خود است. این صندوق در حالی تا تاریخ دوم بهمن‌ماه ۸۷، ۲۲۸روز از عمر خود را پشت سر گذاشت که در این مدت بازدهی از ابتدای تاسیس این صندوق منفی ۲۹ درصد بوده است.
مقدسیان خاطرنشان کرد: از لحاظ ارزش صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری با احتساب صندوق سرمایه‌گذاری کارآفرین ( صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت) مجموع ارزش صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری 457‌میلیارد ریال است که از این مقدار 90‌میلیارد ریال آن متعلق به صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری در سهام است.
وی با اشاره به تعداد سرمایه‌گذاران حقیقی صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری با احتساب صندوق سرمایه‌گذاری کارآفرین که برابر با ۸۰۲نفر است گفت: ۶۱۹ نفر از این افراد در صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری در سهام حضوردارند.
وی افزود: صندوق سرمایه‌گذاری پیشتاز پرمخاطب‌ترین صندوق در بین سرمایه‌گذاران حقیقی است. در صندوق سرمایه‌گذاری پیشتاز 126 سرمایه‌گذار حقیقی حضوردارند که 80 درصد واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق را از آن خود کرده‌اند.