دکترموسی بزرگ‌اصل
گزارش مالی دولت آمریکا برای سال ۲۰۰۷ در ۱۸۲ صفحه منتشر شده است. این گزارش شامل خلاصه‌ای برای شهروندان، تجزیه و تحلیل و توضیحات مدیریت، گزارش رییس دفتر پاسخگویی دولت (GAO)، صورت‌های مالی تلفیقی، اطلاعات مکمل و گزارش حسابرسی دفتر پاسخگویی دولت است.

هزینه‌های دولت براساس مبنای تعهدی 157ر3 میلیارد دلار و درآمدهای آن 627ر2 میلیارد دلار و خالص هزینه‌های عملیاتی آن 5/275 میلیارد دلار است. کسری بودجه دولت 8/162 میلیارد دلار است که تفاوت آن با خالص هزینه‌ها به دلیل آثار حسابداری تعهدی است. این گزارش نشان می‌دهد اقتصاد آمریکا تا حد زیادی متکی به استقراض از مردم و کشورهای خارجی است. مجموع بدهی‌های دولت آمریکا طبق ترازنامه تلفیقی 9/786ر10 میلیارد دلار است در حالی که مجموع دارایی‌های آن 581ر1 میلیارد دلار است.
ضمنا نرخ رشد اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۰۷ برابر ۸/۲ درصد (۲۰۰۶ برابر ۴/۲ درصد)، نرخ بیکاری در سال ۲۰۰۷ معادل ۷/۴درصد (۲۰۰۶ برابر ۶/۴ درصد) و شاخص قیمت مصرف‌کننده در سال ۲۰۰۷ برابر ۸/۲ درصد (۲۰۰۶ برابر ۱/۲ درصد) است.
خلاصه این اطلاعات برای دوره سه ساله در جدول زیر ارائه شده است (ارقام به میلیارد دلار است):



در ترکیب درآمدهای دولت، مالیات‌ها نقش اساسی دارد و در حدود 90 درصد درآمدها را تشکیل می‌دهد. این ترکیب درآمد، دولت را وادار می‌کند که در قبال مردم پاسخگو باشد.
بخش اصلی این گزارش را صورت‌های مالی تلفیقی دولت تشکیل می‌دهد. صورت‌های مالی اساسی دولت شامل اجزای زیر است:



1.صورت خالص هزینه‌ها (هزینه‌های ناخالص منهای درآمدهای اختصاصی)
۲.صورت عملیات و تغییر در خالص دارایی‌ها (این صورت درآمدها و خالص هزینه‌ها و تغییر در وضعیت مالی را نشان می‌دهد)
3.صورت تطبیق خالص هزینه‌های عملیاتی و کسری بودجه
۴.صورت تغییر در مانده وجه نقد
5.ترازنامه
۶.صورت بیمه‌های اجتماعی
این صورت‌ها براساس مبنای تعهدی و طبق اصول پذیرفته شده حسابداری آمریکا تهیه می‌شود و منعکس‌کننده نتیجه عملیات 24 وزارتخانه و سازمان دولتی است.
ترکیب اظهارنظر گزارش حسابرسی نسبت به صورت‌های مالی جداگانه وازرتخانه‌ها و سازمان‌ها به شرح زیر است:



گزارش‌های عدم اظهارنظر مربوط به وزارت دفاع، وزارت امنیت داخلی، وزارت خارجه و سازمان ناسا بوده است.
گزارش حسابرسی صورت‌های مالی تلفیقی نیز به دلیل عدم اظهارنظر درباره وزارتخانه‌های یاد شده و کنترل‌های داخلی ضعیف حاکم بر گزارش‌های مالی صورت‌های تلفیقی، از نوع «عدم اظهارنظر» است.
نکته اساسی این گزارش از نظر حسابداری، تهیه صورت‌های مالی تلفیقی برمبنای حسابداری تعهدی برای دولت آمریکاست. اگر چه حسابرس نتوانسته است نسبت به این صورت‌ها اظهارنظر کند، اما صورت‌های مالی تلفیقی، تصویر کلی نتایج عملکرد و وضعیت مالی دولت را در معرض قضاوت و تحلیل می‌گذارد. این گزارش از طریق اینترنت برای هر شخص در سراسر دنیا در دسترس است.