طرح صیانت روی جمع توییتری بورسی‌‌‌ها هم تاثیر گذاشته بود. کارشناسان و فعالان حوزه بورس جدا از انتقادها و اعتراض‌‌‌هایشان نسبت به طرحی که آن را محدودسازی اینترنت می‌‌‌‌‌‌خوانند، درباره این موضوع هم ‌‌‌نوشتند که اگر طرفداران این طرح نگاهشان در این موضوع به چین است، بهتر است نگاهی هم به دستاوردهای اقتصادی و صنعتی این کشور داشته باشند و در این حوزه از چین الگوبرداری کنند؛ حوزه‌‌‌ای که برای مردم رفاه و امنیت به بار می‌‌‌آورد، نه اینکه مدام امنیت روانی آنها برای حفظ کسب‌وکارشان یا داشتن یک زندگی معمولی به خطر بیفتد. اما با وجود تاثیر زیاد طرح صیانت بر فضای کلی شبکه‌‌‌های اجتماعی که تا دیروز ساعت۱۵ بیش از ۷۸هزار نفر در اینستاگرام و توییتر درباره آن با استفاده از «هشتگ طرح صیانت» محتوا منتشر کردند، نوشتن از بورس هم در جمع بورسی‌‌‌ها از یاد نرفته بود.

دیروز حسن کاظم‌‌‌زاده، فعال حوزه بورس در صفحه خود نوشت: «از اول آذر اخبار مربوط به اقتصاد ایران ثابت است. یک روز می‌خواهند یک چیزی را انجام بدهند، فردا کنسل می‌شود. البته از قبل هم همین بوده ولی حداقل سه‌ماه است کامل روی حالت انتظار بدون کوچک‌ترین تغییر قرار داریم.» یکی از توییت‌‌‌هایی هم که در چند روز گذشته مورد توجه قرار گرفت، توییت مجید امروی بود؛ «ارزش‌‌‌گذاری استقلال هم در نوع خودش جالب است. ارزش برند ۱۸۰۰میلیارد؛ ارزش کل ۲۸۰۰میلیارد؛ ماحصل برند و شرکت طی سال‌های قبل ۲۳۰میلیارد زیان انباشته. یعنی این شرکت طی سال‌های گذشته توانایی تشکیل دارایی جز برند نداشته است.» داود سوری هم در قسمت نظرات برای او نوشت: «در واقع عشق و علاقه مردم را پکیج کردند و می‌‌‌فروشند. این عشق و علاقه در بازار چه مابه‌‌‌ازایی از خود نشان خواهد داد مشخص نیست! این هواداری، هواداری است که بیان می‌شود آنچه در عمل و با خرج پول نشان داده می‌شود مهم است که فعلا مجهول است و از گذشته البته مبهم یادگار خوبی نیست.»

پیمان مولوی، فعال حوزه اقتصاد هم در صفحه توییتر خود در کنار پرداختن به طرح صیانت، به مساله بودجه هم پرداخت و نوشت: «بودجه در مجلس به مسیر اشتباهی رفت متاسفانه و مسیری که می‌‌‌شد کمی اصلاح شود با تغییرات شدید در هم شکست... اقتصاد ذی‌نفعانه این‌گونه کار می‌کند، دولت‌‌‌ها می‌آیند و می‌روند اما روال‌‌‌ها ثابت...» در روزهای گذشته همچنین احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد دولت سیزدهم در صفحه توییتر خود نوشت که «در یادداشت چندروز قبلم از افزایش هزارهمت تسهیلات تکلیفی بانک‌ها در بودجه آینده انتقاد کرده بودم. امیدوارم نمایندگان محترم با توجه به هشدار امروز رهبر معظم، از تشدید ناترازی بانک‌ها و آسیب به برنامه ضدتورمی دولت جلوگیری کنند. با هدایت اعتبار موافقیم؛ اما نه به شیوه گذشته.» توییت او تاحدودی مورد انتقاد کاربران قرار گرفت. انتقاد‌‌‌ها از این مساله بود که وزیر اقتصاد و دیگران عادت کرده‌‌‌اند به توییت کردن، مثل عادت خیلی از مسوولان کشور که حرف‌درمانی می‌کنند، حالا با گسترش استفاده از توییتر بین مسوولان کشور، خیلی‌‌‌هایشان به توییت‌درمانی روی آورده‌‌‌اند.

کاربران همچنین نوشتند که فشارهای مداوم اقتصادی به وضعیت روحی و روانی شهروندان آسیب‌‌‌های جدی زده است؛ اما هیچ اقدام عملی برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم صورت نگرفته است. آنها همچنین به بورس هم در نوشته‌‌‌هایشان اشاره ‌‌‌کردند و از خاندوزی ‌‌‌خواستند به وضعیت بورس هم رسیدگی کند چون خیلی از سهامداران خرد چشم‌‌‌انتظار عملی شدن وعده‌‌‌های بورسی او هستند.

«مساله ما شاید این است که در قطارى که لکوموتیوش خراب شده بر سر اینکه چه کسی در کدام کوپه باشد، منازعه مى‌‌‌کنیم.» این توییت مجید شاکری، پژوهشگر بود که بدون اشاره به موضوع خاصی در صفحه خود آن را منتشر کرد. از این دست نوشته‌‌‌‌‌‌ها در روزهای گذشته در فضای توییتر و اینستاگرام کم نبود؛ نوشته‌‌‌هایی که به‌شدت انتقادی و تند و تیز بودند و محور اصلی اکثر آنها این بود که مشکل مردم تهیه مایحتاج روزانه‌‌‌شان است؛ اما نماینده‌‌‌های مجلس به فکر طرح‌‌‌ها و برنامه‌‌‌هایی هستند که اصلا جزو دغدغه اکثر مردم نیست. آنها همچنین در نوشته‌‌‌هایشان به این مساله ‌‌‌پرداختند که چرا همان‌طور که برای تصویب طرح صیانت وقت گذاشتند و در مدت‌زمان کمی آن را تصویب کردند، برای بهبود وضعیت بورس، اقتصاد، تورم و دیگر مشکلاتی که مردم به صورت روزمره با آنها دست به گریبان هستند، وقت نمی‌‌‌گذارند و به طور جدی رفعشان نمی‌‌‌کنند.