گروه‌بنگاه‌ها: صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه یکم آرمان آتی امروز عرضه می‌شود. مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی گفت: پذیره‌نویسی صندوق مزبور از امروز تا چهارشنبه در فرابورس انجام می‌شود. علی اسلامی بیدگلی با اشاره به انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در سرمایه‌گذاری‌های مخاطره‌پذیر و جسورانه افزود: در این صندوق از روش صندوق‌های قابل عرضه در بورس استفاده شده است. وی شفافیت و ارزشیابی منصفانه را از ویژگی‌های این روش دانست و افزود: در این روش با وجود امیدنامه و حضور عموم سرمایه‌گذاران استقبال بیشتری از سوی سرمایه‌گذاران خرد، صندوق‌های بازنشستگی و... صورت می‌گیرد. وی این صندوق را از نوع تک رشته دانست و تصریح کرد: صندوق جسورانه مزبور در حوزه IT و ICT فعالیت خواهد کرد. اسلامی‌بیدگلی با اشاره به انواع سرمایه‌گذاری روی ایده اولیه یا ایده‌هایی که به شرکت تبدیل شده گفت: در ایران به دلیل اینکه هنوز صندوق‌های جسورانه ساختار یافته نیستند در این صندوق روی ایده‌های ابتدایی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و به دلیل وجود ریسک بیشتر بازدهی بیشتری هم خواهد داشت.

به گفته وی بازدهی این صندوق در بلندمدت از بازدهی بازار سرمایه بیشتر خواهد بود. مدیرعامل مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی درباره نوع عرضه واحدهای این صندوق افزود: در روز اول کل واحدها منتشر می‌شود اما سرمایه‌گذار، ۱۰ درصد مبلغ آن را پرداخت می‌کند. وی ادامه داد: باقی مبلغ طی یک سال و ۹ ماه دیگر در چهار نوبت ۱۵ و ۲۵ درصدی از سرمایه‌گذار دریافت می‌شود. وی با اشاره به اینکه قرار است صندوق وی در ۱۰ شرکت سرمایه‌گذاری کند، افزود: در حال حاضر سه حوزه مالی، اجتماعی و سیاست را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌ایم که پس از پذیره‌نویسی روی آنها سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه شرکت ریسک را کنترل می‌کند، افزود: بیشتر از ۲۰ درصد صندوق در یک پروژه سرمایه‌گذاری نخواهد داشت و در صورتی که پروژه موفق نباشد آن را واگذار کرده یا از آن خارج می‌شویم. به گفته وی صندوق در بازه‌ای ۵ ساله به این شرکت‌ها وارد شده و خارج می‌شود و تنها در این شرکت‌ها با ورود سرمایه و مشاوره خلق ارزش می‌کند. صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه یکم آرمان آتی در طرح‌ها و شرکت‌های نوپای نوآورانه در حوزه «فاوا» با تمرکز بر توانمندی‌های موسسان برای ایجاد ارزش رقابتی برای شرکت‌های سرمایه‌پذیر و سهامداران فعالیت خواهد کرد. مدیر این صندوق شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی است و اندازه آن صد میلیارد ریال است که در تعهد موسسان و پذیره‌نویسان است. مبلغ پرداختی اولیه آن نیز۱۰ درصد معادل ۱۰ میلیارد ریال است. متولی این صندوق، شرکت سبدگردان کاریزما و موسسان آن شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی، مدیریت پندار فناور ایده گستر، سرمایه‌گذاران فناوران «تک وستا (گروه توسن) و شرکت سرمایه‌گذاری ارزش‌آفرینان کوروش (گروه صنعتی گلرنگ) هستند.