قیمت نقدی ورق گرم صادراتی چین مجددا روند نزولی را در پیش گرفت؛ چرا‌که تقاضای خارجی ناچیز است و بازار سنگ آهن نیز در رکود به سر می‌برد. با اینکه در جریان اجلاس اپک تولید در شمال این کشور کاهش یافت ولی ظاهرا باز هم کارخانه‌ها مجبور شدند قیمت را پایین بیاورند. آخرین قیمت ورق گرم صادراتی چین ٤٦٥ تا ٤٧٠ دلار در هر تن فوب چین ثبت شده که به‌طور میانگین حدود ٨ دلار نسبت به هفته قبل افت داشته است.

به گزارش «ایفنا»، در بازار داخلی چین نیز آخرین قیمت ورق گرم ٤٨٢ تا ٤٨٦ دلار در هر تن با ١٧ درصد مالیات بر ارزش افزوده ثبت شده که ثبات داشته است.

بازار ورق ترکیه نزولی است

قیمت پیشنهادی ورق گالوانیزه صادراتی ترکیه ٥ دلار در هر تن پایین آمده و به ٧٤٥ تا ٧٦٠ دلار در هر تن فوب رسیده است. قیمت پیشنهادی ورق رنگی نیز ٨٤٥ تا ٨٧٠ دلار در هر تن فوب ثبت شده که به همین میزان افت داشته است.

در بازار داخلی ورق گالوانیزه در ٧١٠ تا ٧٨٠ دلار در هر تن درب کارخانه در ثبات است و ورق رنگی نیز ثبات داشته ٧٦٠ تا ٨٩٠ دلار هر تن درب کارخانه شنیده شده است. کارخانه‌ها در تناژ بالا تخفیف می‌دهند؛ چرا‌که تقاضا کم است.

به گزارش «ایفنا»، در بازار داخلی این کشور ورق گرم ٥ دلار در هر تن افت قیمت داشته و ٥٤٥ تا ٥٦٠ دلار در هر تن درب کارخانه شنیده شده، از این رو فشارها بر بازار ورق پوششی بیشتر شده است.