بورس کالای ایران یکی از افتخارات کشورمان بوده که مقدمات راه اندازی آن حدود 10 سال پیش با تاسیس بورس فلزات ایجاد شد و در شرایط فعلی نیز دولت تدبیر و امید برای رسیدن این بازار مدرن به جایگاه واقعی‌اش به مسوولان این بورس کمک خواهد کرد.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در حاشیه برگزاری چهارمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران به خبرنگار «ایسنا»، گفت: بورس فلزات در سال ۸۲ با اهداف و چشم‌انداز بسیار مثبتی راه‌اندازی شد که تاکنون توانسته از جهات مختلف ارتقا پیدا کند.
اسحاق جهانگیری با تاکید بر این موضوع که دولت فعلی برای رسیدن بورس کالا به جایگاه اصلی‌اش در اقتصاد کمک خواهد کرد، افزود: سازوکار شفاف بورس کالا به مراتب کارآتر از ساختار سنتی است و بدنه دولت برای فعال‌تر شدن این بورس تلاش خواهد کرد.
براساس این گزارش، حمایت معاون اول رئیس‌جمهوری از بورس کالا در حالی است که چندی پیش مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران از ارسال نامه‌ای توسط جهانگیری به وزیر امور اقتصاد و دارایی برای رفع موانع توسعه شتابان‌تر بورس کالا خبر داد. به گفته حسین پناهیان، در نامه معاون اول رئیس‌جمهوری به صراحت از این موانع با عنوان دخالت‌های بی‌مورد در امور بورس کالا یاد‌شده که این موضوع هم‌اکنون در دستور کار کمیسیون اقتصادی دولت قرار گرفته است.