گروه بنگاه‌ها- رییس واحد قلع اندود و خطوط برش فولاد مبارکه اصفهان گفت: بومی‌سازی، اصلاح و بهینه‌سازی عملکرد بلت‌های (stacker) هدایت‌کننده ورق در خطوط برش قلع اندود این مجتمع علاوه برجلوگیری از توقف‌های ناخواسته در این خطوط بطور سالانه دو میلیارد ریال صرفه جویی به دنبال داشته است. به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، محسن زارع افزود: باتوجه به اینکه تجهیزات مربوط به هدایت‌کنندهای ورق در خطوط برش قلع اندود فولاد مبارکه ساخت کشورهای غربی و به ویژه شرکت‌های آمریکایی بود، کمبود این تجهیزات می‌‌توانست برای این خط تولید مشکلاتی ایجاد کند. وی تصریح کرد: همچنین باید برای وارد کردن این تجهیزات که تحت تحریم نیز است مبالغ زیادی ارز و زمان صرف می‌‌شد.

زارع خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از توقف خطوط تولید و وارد آمدن هرگونه مشکل بعدی با همکاری شرکت‌های سازنده داخلی، اقدامات لازم برای بومی‌سازی این تجهیز و تبدیل کردن این تحریم‌ها به فرصت صورت گرفت.

براساس این گزارش، با استفاده از دانش، نوآوری و مهندسی ایرانی، شبکه جدید اتوماسیون واحد ریخته‌گری، فولادسازی و نورد پیوسته (فولاد سبا) بدون لحظه‌ای توقف و حادثه جایگزین شبکه قدیمی شد.