گروه بنگاه‌ها - محمدمسعود سمیعی‌نژاد در جلسه کمیته راهبری فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه دشمنان همچنان در تلاش هستند تا با فشارهای اقتصادی بر ملت ایران به مطامع خود در کشور ما دست یابند، بر حمایت هر چه بیشتر از سازندگان داخلی، بومی‌سازی تعداد بیشتری از قطعات مورد نیاز و همچنین جلوگیری از خروج ارز از کشور تاکید کرد. مدیرعامل فولاد مبارکه، با اشاره به عملکرد این شرکت از ابتدای سال‌جاری تاکنون گفت: این شرکت در شرایط خاص نیز عملکرد موفقی از خود نشان داده و در این مدت در بسیاری از نواحی و خطوط، فراتر از برنامه، تولید کرده است. وی با تاکید بر امر رعایت نکات و دستورالعمل‌های ایمنی در شرکت افزود: منحنی کاهش ضریب حوادث در فولاد مبارکه روند روبه رشدی را نسبت به سنوات قبل نشان می‌دهد‌ و ایمنی، اولویت اول شرکت است و چنانچه ایمنی رعایت نشود، یقینا تولید نیز معنی و مفهومی پیدا نخواهد کرد. سمیعی‌نژاد، تسریع و تسهیل هرچه بیشتر اجرای طرح‌های توسعه را یک ضرورت خواند و گفت: باید برای اجرای هر چه بهتر این طرح‌ها و جلوگیری از وارد آمدن هر گونه لطمه به تولید، توقفات تعمیراتی و توسعه‌ای بطور هماهنگ‌تر و حساب شده‌تر برنامه‌ریزی شود. مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌ها و مشکلات موجود، باید تامین قطعات یدکی با سرعت بیشتری با در نظر گرفتن اصل حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هم بوده است، انجام شود. لزوما باید خریدها داخلی و ریالی باشد تا از این طریق هم توانمندی ساخت داخل و هم اشتغالزایی مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به فروش محصولات فولاد مبارکه اصفهان و با تاکید بر اولویت تامین نیاز بازار داخل کشور گفت:باید همه خطوط تولید همواره در حال کار باشند و در صورتی که نیاز بازار داخل تامین شود، در آن صورت می‌توان با صدور محصولات به ارزآوری برای شرکت و در نهایت برای کشور نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

فرشید اویسی، معاون خرید فولاد مبارکه نیز گفت: در چهار ماهه نخست سال‌جاری با همت و تلاش مجموعه معاونت خرید و با همکاری کلیه واحدها، فولاد مبارکه توانست با کاهش خریدهای خارجی خود، حدود ۹۵ درصد از کل سفارش‌های درخواستی را از داخل کشور تهیه کند. امیرحسین نادری معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه نیز از پوشش ۴۰ درصدی سود پیش‌بینی شده برای چهارماهه اول سال ۹۲ خبر داد.

محسن اختری رییس کارگاه‌های غلتک نوردسرد از صرفه‌جویی ۱۹ میلیارد ریالی با استفاده از غلتک‌های کروم کاری شده در این خطوط خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال گذشته کارگاه کروم کاری غلتک‌های نوردسرد به بهره‌برداری رسید به همین جهت عملیات کروم کاری غلتک‌ها در دستور کار قرار گرفت. وی افزود: عملیات کروم کاری غلتک‌های کاری در مرحله آماده‌سازی غلتک انجام و پس از سنگ‌زنی، گریت بلاست یا EDT غلتک‌ها، کروم کاری شد.