مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت مفتول صادراتی در چین از اواسط ماه ژانویه تاکنون ثابت بوده است، این در حالی است که قیمت این محصول در بازار داخلی این کشور کاهش یافته است. در این میان برخی از کارخانه‌ها اظهار داشته اند که حاضر به دادن تخفیف هستند.

درحال حاضر قیمت پیشنهادی مفتول صادراتی چین ۷۳۰ تا ۷۵۰ دلار هر تن فوب می‌باشد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که خریداران مفتول در خارج از این کشور حجم بالایی از این محصول را اوایل ماه فوریه خریداری کرده‌اند. موجودی کارخانه‌ها در کره نیز بالاست به همین دلیل آنها خرید خود را به تعویق انداخته‌اند. روند نزولی قیمت‌ها از اواسط ماه فوریه تاکنون هم مزید بر علت شده است تا تقاضا در این کشور کاهش یابد. با توجه به کاهش حجم معاملات در خاورمیانه، ترکیه‌ای‌ها خواستار صادرات مفتول در قیمت ۷۰۵ دلار هر تن سی‌اف‌آر کره هستند. در این میان یکی از کارخانه‌ها در چین اظهار داشته است که به دلیل پایین بودن قیمت‌ها در بازار داخلی، احتمالا قیمت مفتول را برای صادرات در ماه آوریل ۱۰ دلار هر تن پایین آورده و به ۷۲۰ دلار هر تن خواهد رساند. در کل مفتول در این کشور در ماه فوریه در قیمت ۷۳۰ دلار هر تن فوب معامله می‌شد. معاملاتی نیز در قیمت ۷۴۰ تا ۷۵۵ دلار هر تن فوب بسته شده بود.

هم اکنون بازار صادرات مفتول آرام است و معاملات محدودی در بازار انجام می‌شود. یکی از کارخانه‌ها در شمال چین نیز به دنبال صادرات این محصول در قیمت ۷۰۰ تا ۷۱۰ دلار هر تن فوب می‌باشد.