مرکز خدمات فولاد ایران- کارخانه از استیل مصر قیمت ورق گرم خود را برای تحویل در ماه مارس ثابت نگاه داشته است. در حال حاضر ورق گرم در این کشور در قیمت ۶۷۷ دلار هر تن بدون محاسبه ۱۰ درصد مالیات معامله می‌شود. تقاضای ورق در مصر پایین است، چرا که اطمینان خریداران به بازار پس از ناآرامی ‌سیاسی اخیر در این کشور هنور بالا نرفته است. با آغاز به کار دولت جدید در این کشور و ساخت پروژه‌های جدید، احتمال افزایش تقاضا قوت می‌گیرد.

کارخانه از استیل قیمت ورق گرم خود را در ماه ژانویه ۴۲ دلار هر تن بالا برده بود. گزارش‌ها نشان می‌دهد که قیمت میلگرد این کارخانه نیز برای تحویل در ماه مارس در ۷۳۸ دلار هر تن ثابت می‌باشد. تقاضای واردات میلگرد هم در این کشور پایین است.

بازار آرام ورق در ترکیه

تقاضای ورق در ترکیه پایین است و قیمت‌ها ثابت. اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که تقاضای ورق در بخش اتومبیل‌سازی در این کشور در حد مطلوبی قرار دارد. این در حالی است که تجار و دیگر مصرف کننده‌های ورق در ترکیه سیاست انتظار را در پیش گرفته‌اند.

۱ میلیون و ۱۴۷ هزار خودرو در سال ۲۰۰۸، ۸۷۰ هزار خودرو در سال ۲۰۰۹ و ۱ میلیون و ۹۵ هزار خودرو در سال ۲۰۱۰ در ترکیه تولید شده است. پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۱۱ تولید خودرو در ترکیه بالا رفته و به ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو برسد.

در حال حاضر بازار ورق در ترکیه با کمبود موجودی روبه‌رو نیست، اما برخی از دست‌اندرکاران اظهار داشته‌اند که سطح موجودی انبارها پایین است و پیش‌بینی می‌کنند که سطح تقاضا تا اواخر ماه مارس بالا رفته و بازار این کشور به خصوص ورق سرد با کمبود موجودی روبه‌رو شود.

قیمت ورق در عربستان رو به بالا اما تقاضا پایین

کارخانه حدید سابیک عربستان قیمت ورق خود را برای تحویل در ماه مارس ۵۰ دلار هر تن بالا برده است. اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که سطح تقاضا در این کشور هنوز بالا نرفته است.

در حال حاضر کارخانه حدید سابیک عربستان خواستار فروش ورق گرم در قیمت ۸۲۰ دلار هر تن می‌باشد. قیمت پیشنهادی ورق گرم وارداتی نیز در حدود ۸۰۰ دلار هر تن سی اف آر است. در این میان برخی از کارخانه‌ها در تایلند و خاوردور خواستار فروش ورق گرم تحویل فوری در قیمت ۷۶۰ تا ۷۷۰ دلار هر تن سی اف آر هستند.

قیمت ورق سرد در بازار داخلی این کشور به ۹۰۰ تا ۹۱۰ دلار هر تن رسیده است. این در حالی است که قیمت ورق سرد وارداتی ۹۲۰ تا ۹۴۰ دلار هر تن سی اف آر می‌باشد.

برخی از دست‌اندرکاران اظهار داشته‌اند تا زمانی که روند آینده بازار خاورمیانه مشخص نشود، احتمال افزایش تقاضا در این کشور ضعیف است و احتمال وقوع این امر تا اواخر ماه مارس پایین می‌باشد.