گروه بورس کالا- روند بازار داخلی نسبت به روز گذشته دچار نوسان شد. فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند با اتمام تعطیلات در هفته‌جاری نرخ محصولات پتروشیمی‌با رشد روبه‌رو شود.

البته در این روز فعالان بازار از ارائه لیستی توسط وزارت صنایع و معادن به بورس کالا خبر داده و می‌گویند: از این پس کارگزاران می‌توانند تنها برای خریدارانی که در لیست وزارت صنایع موجود هستند، خرید کنند.
برخی از آگاهان بازار می‌گویند: ایجاد محدودیت‌های بیشتر در رینگ پتروشیمی‌سبب می‌شود تا اختلاف نرخ‌ها در بازار داخلی و بورس کالا افزایش یابد. فعالان بازار همچنین از عرضه پلی اتیلن سنگین 5218 پتروشیمی‌تبریز در هفته جاری خبر می‌دهند.
روابط عمومی ‌پتروشیمی ‌تبریز در این خصوص به خبرنگار دنیای اقتصاد می‌گوید: ۲۲۰ تن ۵۲۱۸ در تاریخ ۹ بهمن ماه و با نرخ یک هزار و ۱۷۱ تومان فروخته شده و حواله‌ها نیز در حال صادر شدن است. روابط عمومی پتروشیمی تبریز از عرضه ۵۲۱۸ در هفته جاری و روز سه شنبه در بورس کالا به میزان تقاضای بازار خبر داد.در این روز نرخ پی وی سی ثابت ماند.
اما برخی از فعالان بازار از رشد قیمت پی وی سی در بازارهای جهانی خبر می‌دهند و می‌گویند: در این روز نرخ پی وی سی بین یک هزار و 40 دلار تا یک هزار و 80 دلار است. آگاهان بازار می‌گویند: در این روز به دلیل رشد قیمت‌ها در بازارهای جهانی، تاجران بازار تمایلی به فروش محصولات وارداتی نداشتند.