مرکز خدمات فولاد ایران- بازار ورق در روسیه آرام است و احتمال رشد قیمت این محصول در ماه دسامبر نیز در این کشور ضعیف است. در حال حاضر قیمت ورق سرد روسیه با ضخامت ۵/۱ میلیمتر ۸۴۵ تا ۸۵۳ دلار هر تن همراه با ۱۸ درصد مالیات ارزش افزوده می‌باشد. یکی از کارخانه‌ها در غرب روسیه نیز اظهار داشته است که ورق سرد را بسته به سایز در قیمت ۷۹۱ تا ۸۵۵ دلار هر تن خریداری کرده است.

پیش‌بینی می‌شود که قیمت ورق سرد در ماه دسامبر ثابت بوده یا حداکثر افتی ۵/۱ تا ۲ درصدی را تجربه کند. با نزدیک شدن به سال جدید میلادی بازار ورق در روسیه راکد شده است.

بازار ورق گالوانیزه نیز در این کشور راکد است. سطح فروش ورق سرد کارخانه سورستال نیز طی فصل سوم نسبت به فصل پیش از آن افتی ۱۹ درصدی را تجربه کرده است. این کارخانه پایین بودن تقاضا را دلیل این امر ذکر کرده است. حجم صادرات ورق گالوانیزه سورستال هم طی این مدت ۸ درصد کاهش یافته است.

قیمت ورق گالوانیزه در ماه نوامبر در روسیه ۹۷۸ دلار هر تن همراه با هزینه حمل بوده است. کارخانه ام ام کا نیز ورق گالوانیزه را در قیمت ۹۲۷ تا ۹۶۵ دلار هر تن درب کارخانه معامله کرده است.

برخی از تولید کنندگان ورق گالوانیزه نیز در این کشور ورق گالوانیزه ضخامت ۳/۰ تا ۱ میلیمتر را در قیمت ۹۲۷ تا ۱۱۰۷ دلار هر تن و ضخامت ۱ تا ۲ میلیمتر را در قیمت ۹۴۶ تا ۹۵۹ دلار هر تن به فروش می‌رسانند.