گروه بورس کالا- مجری طرح آلومینیوم جاجرم از آغاز ساخت دیگ‌های واحد احیای این پروژه در داخل کشور خبر داد. به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، حسین احترام اظهار داشت: از دو هفته پیش برنامه ساخت دیگ‌های واحد احیای طرح آلومینیوم جاجرم در کنار دست پروژه مذکور آغاز شده است.

به گفته وی، برای فاز نخست طرح آلومینیوم جاجرم ۷۲ دیگ مورد نیاز است که تا ماه‌های آینده تولید خواهند شد .

احترام با یادآوری اینکه در گذشته مواد اولیه تولید این دیگ‌ها وارداتی بود، تاکید کرد: اکنون برنامه ساخت این بخش از کارخانه را با استفاده از ورق‌های داخلی - که در کارخانه فولاد اکسین در خوزستان تولید می‌شود- آغاز کرده‌ایم.

طرح آلومینیوم جاجرم در مجاورت شرکت آلومینای ایران در شهرستان جاجرم خراسان شمالی در حال ساخت است و در ۳ فاز (لوپ) تعریف شده و هدف نهایی از اجرای این پروژه ایجاد ظرفیت ۱۱۰ هزار تنی جید برای تولید شمش آلومینیوم است.

مجری طرح ۱۱۰هزار تنی آلومینیوم جاجرم و مدیرعامل شرکت آلومینای ایران در عین حال، میزان پیشرفت فیزیکی طرح یاد شده را ۴۰ درصد اعلام کرد.

آلومینای جاجرم در حال حاضر تنها کارخانه در کشور است که با بهره‌گیری از بوکسیت معادن جاجرم، پودر آلومینا تولید می‌کند و توانسته بخشی از تامین مواد اولیه کارخانه‌های آلومینیوم را بر عهده گیرد.