مرکز خدمات فولاد ایران- پس از بحران، بازار فولادخاور میانه بهبود چندانی نداشته و ظاهرا اغلب اوقات در رکود به سر برده است. حدود یک ماه است که قیمت میلگرد در این منطقه در ۶۰۵ دلار ثابت مانده، گرچه فعالیت کمی در بازار عربستان مشاهده شده؛ ولی دو هفته‌ای است که قیمت آن ۷۴۷ دلار درب کارخانه بوده که نشانگر کاهش حجم معاملات است.

به‌رغم بهبود قیمت پیشنهادی بیلت سی آی اس، قیمت‌ها در بنادر خاورمیانه تغییری نداشته و ۴۶۰ تا ۴۶۵ دلار هر تن سی اند اف دبی پیشنهاد شده و حجم معاملات بسیار محدود است. اخیرا ترک‌ها سعی داشته‌اند قیمت میلگرد را ۱۰ تا ۲۰ دلار در هر تن افزایش دهند و به ۵۳۰ تا ۵۴۰ دلار فوب برسانند؛ ولی معامله‌ای در این سطوح انجام نگرفته است.

حدود دو هفته قبل سفارشاتی از ورق گرم در قیمت ۶۲۰ تا ۶۲۵ دلار هر تن سی اند اف دبی بسته شد. اخیرا کارخانه‌های هندی به علت مازاد موجودی در بازار داخلی، فعالیت صادرات را افزایش داده‌اند و قیمت ۶۱۰ تا ۶۱۵ دلار در هر تن سی اند اف را پیشنهاد داده‌اند. ظاهرا قیمت پیشنهادی آنها به آخرین قیمت فولاد مبارکه که ۶۱۸ دلار هر تن سی اند اف دبی بوده، بسیار نزدیک است.

قیمت پیشنهادی ورق سیاه اوکراین ۷۱۰ تا ۷۱۵ دلار سی اند اف دبی است. در چین هنوز معافیت مالیاتی حذف نشده و ورق گرم تخت حاوی برنز چین ۶۸۰ دلار سی اند اف دبی پیشنهاد شده است.