گروه بورس کالا- دیروز فولاد مبارکه قیمت ورق سرد، گالوانیزه و ورق قلع اندود را کاهش داد. در این روز در حالی‌که آخرین نرخ پیشنهادی ورق سرد ۸۱۰ تومان بود با نرخ ۷۹۲ تومان به روی تابلو آمد. ورق گالوانیزه هم که با نرخ ۸۷۰ تومان در معاملات دیروز عرضه شد در مقایسه با نرخ‌های قبلی ۵۰ تومان کاهش داشت. ورق قلع اندود نیز با نرخ یک هزار و ۴۵ تومان عرضه شد، در حالی‌که هفته قبل این کالا با قیمت یک هزارو ۹۵ تومان معامله شده بود. این کاهش نرخ باعث شد تا بازار نسبت به خرید رغبت بیشتری پیدا کند، البته عرضه محدود برخی از ورق‌های مبارکه در هفته‌های اخیر به خصوص ورق سرد که حتی هفته قبل نیز در بورس عرضه نشده بود تاثیر بسزایی در تقاضا داشت، اما به گفته خریداران، مبارکه با کاهش نرخ محصولات خود که بیشتر با انگیزه رقابت با محصولات وارداتی این اقدام را انجام داد، باعث شد تا حجم خریداران افزایش پیدا کند. طی هفته‌های گذشته همراه با کاهش واردات ورق سرد که طبق آمارها در ۳ ماهه ابتدای سال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۵۰ درصد بوده ، عدم عرضه محصولات مبارکه نیز مزید بر علت شده و موجب افزایش نرخ‌ها در بازار آزاد شد، اما مبارکه برخلاف این شرایط دیروز قیمت ورق سرد را به همراه ورق قلع اندود و گالوانیزه کاهش داد.

فعالان بازار معتقدند مبارکه نرخ این ۳ کالای خود را کاهش داد تا رکودی که وجود آن در بازار ورق تا حدودی احساس می‌شود، بر معاملات ورق اثر نگذارد.

البته در مورد ورق گرم شرایط متفاوت است و گفته می‌شود بازار آن در مقایسه با ورق سرد محدود تر است و معاملات آن به گرمی ورق سرد انجام نمی‌شود. دیروز فولاد مبارکه نرخ ورق گرم B را کاهش نداد و با همان قیمت ۶۱۰ تومان عرضه کرد.