گروه بورس کالا- پس از کاهش نرخ میلگرد در معاملات هفته گذشته، دیروز تیرآهن‌های ذوب‌آهن اصفهان نیز کاهش پیدا کرد. بر اساس این گزارش دیروز تیرآهن ۲۲ این شرکت با نرخ ۷۹۰ تومان، تیرآهن ۲۰ با نرخ ۸۴۵ تومان و تیرآهن ۲۴ نیز با قیمت ۷۹۰ تومان عرضه شد.

البته با توجه به اینکه تقاضا در بازار پایین بود، تمامی این کالاها بدون رقابت و با نرخ‌های پایه معامله شدند. به گفته کارگزاران، با توجه به نوسانات اخیر در بازار آهن، خریداران احتیاط زیادی می‌کنند و خریدهای خود را در صورتی که مصرف قطعی داشته باشند یا اینکه اگر در بازار خرده‌فروشی برای کالاها، خریدار پیدا کنند وارد بازار می‌شوند. از این رو بیشتر خریدهای بورس در حال حاضر حول معاملات پروژه‌ای قرار گرفته است. البته نظارت‌هایی که اخیرا بر نحوه نرخ‌گذاری‌ها صورت گرفته نیز بر بروز این شرایط در بازار بی‌تاثیر نبوده است. دیروز سبد میلگرد A-۱ا، ۲۰ و ۲۲ ذوب‌آهن ۱۲۰۰ تن با نرخ ۶۵۰۰ تومان عرضه شد که در نهایت به دلیل تقاضای ۳۶۰۰ تنی قیمت آن به ۶۶۴۵ ریال رسید. در این روز همچنین سبد میلگرد A-۳ا، ۱۴ تا ۲۵ فولاد آذربایجان و گروه ملی نیز با نرخ ۶۹۰ و ۷۰۰ تومان عرضه شد، اما فروش نرفت. ورق گرم کاویان نیز در این روز با نرخ ۶۶۰ تومان و با حجم ۵۶۰ تن عرضه شد که ۲۸۰ تن از آن معامله شد. سبد میلگرد A-۳ا، ۸ و ۱۰ ترکیه تولیدی شرکت ICDAS نیز با نرخ ۷۶۰ تومان عرضه شد؛ اما معامله‌ای روی آن صورت نگرفت.

نخستین عرضه PVC در رینگ صادراتی

دیروز اولین عرضه صادراتی محصول پی‌وی‌سی (PVC-S۶۵) تولیدی شرکت پتروشیمی آبادان در بورس کالا انجام شد. بر اساس این گزارش این کالا به میزان ۵۰۰ تن و با قیمت ۱۰۳۰ دلار روز چهارشنبه مورخ ۱۲/۳/۸۹ در تالار صادراتی بورس کالای ایران (تالار صادراتی کیش)عرضه شد.

ساعات معاملات قراردادهای آتی به صورت حضوری

بورس کالا همچنین دیروز اعلام کرد معاملات قراردادهای آتی به صورت حضوری همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۱۷ بعد از ظهر در تالار فرعی بورس کالای ایران انجام خواهد شد. بر اساس این گزارش، علاوه بر سیستم الکترونیکی انجام معاملات آتی که هر روز از ساعت ۱۰ صبح آغاز می‌شود، این معاملات همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۱۷ بعد از ظهر در تالار فرعی بورس کالای ایران به صورت حضوری نیز برگزار می‌شود.