مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت واردات قراضه سنگین کلاس ۱ و ۲ خلوص ۸۰-۲۰، تا ۱۰ روز قبل ۴۶۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر خاور دور بود و حال به ۴۴۰ تا ۴۵۰ دلار در هر تن کاهش یافته است. هفته گذشته ۱۰۰۰ تن از قراضه آمریکا به قیمت ۴۴۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر مالزی و ۴۵۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر اندونزی ثبت شد. قیمت قراضه کانتینری ۸۰-۲۰ آفریقای جنوبی ۴۶۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر بوده و بالاتر نمی‌رود.

تجار نمی‌توانند روند آینده بازار را به درستی پیش‌بینی کنند، چون فولاد‌سازان در حال حاضر دست از خرید بر داشته‌اند. هم‌اکنون موجودی قراضه بازار این منطقه بالاتر رفته است. در هر حال چون موجودی قراضه فولاد‌سازان پایین است، مجبورند پس از مدت کوتاهی برای خرید به بازار بازگردند. هفته گذشته قیمت قراضه کانتینری آمریکا در تایوان ۵ تا ۷ دلار در هر تن کاهش یافته به ۴۴۰ تا ۴۴۵ دلار در هر تن سی‌اف‌آر رسید.

ظاهرا هیوندایی استیل دو محموله قراضه سنگین کلاس یک آمریکا را برای تحویل ماه مه، دو هفته قبل ۴۶۹ دلار در هر تن سی‌اف‌آر کره سفارش داد. در حالی که ماه قبل ۴۵۳ دلار در هر تن سی‌اف‌آر بوده است.

چینی‌ها هنوز در بازار واردات قراضه فعالیت ندارند. ظاهرا قیمت داخلی قراضه سنگین حدود ۴۹۸ دلار در هر تن با ۱۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده و ۴۲۰ دلار بدون حساب مالیات است که از قیمت‌های جهانی پایین‌تر است.

قیمت آخرین سفارش قراضه خلوص ۸۰-۲۰ در هفته اول آوریل ۴۸۰ تا ۴۸۵ دلار در هر تن سی‌اف‌آر خاور دور بوده و منابع بازار می‌گویند که ظاهرا شاخص قیمت عرضه‌کننده‌ها هنوز در همین سطوح است.