سازوکار جدید دولت برای جذب بیشتر بخش‌خصوصی در بورس کالا

آزاده حسینی

داوود دانش‌جعفری، وزیر امور اقتصادی و دارایی از تشکیل کارگروه ویژه برای جذب بیشتر بخش‌خصوصی در بورس کالا خبر داد.

وزیر اقتصاد و دارایی افزود: این کارگروه به منظور طراحی مشوق‌های مالیاتی برای ایجاد انگیزه بیشتر جهت حضور بخش‌خصوصی در بورس کالا تشکیل شده است. سیدعلی حسینی، عضو هیات‌مدیره سازمان بورس در مورد کارگروه ویژه گفت: این کارگروه ویژه با هماهنگی وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان امور مالیات کشور و خود بورس کالا و سازمان بورس اوراق بهادار تشکیل شده است.

وی ادامه داد: کارگروه کار خود را از یک ماه پیش آغاز کرده و هدف آن نیز وضع مشوق‌های مالیاتی برای عرضه‌کنندگان محصول در بورس کالا است.علی اکبر هاشمیان نیز با تایید خبر تشکیل کارگروه گفت: عمده شرکت‌هایی که در بورس کالا محصول خود را عرضه می‌کنند دولتی هستند، در حالی که بخش‌خصوصی تمایل زیادی را برای حضور در بورس دارد، اما به لحاظ اینکه توان رقابت با بخش دولتی را ندارد از حضور در بورس کالا سرباز می‌زند.

وی ادامه داد: این کارگروه برای طراحی مشوق‌های مالیاتی جهت جذب بخش‌خصوصی در بورس کالا است. وی تاکید کرد: البته اجرای این کار احتیاج به مصوبه مجلس دارد و اندکی زمان‌بر است، اما مطمئنا با همکاری و هماهنگی بورس کالا، سازمان بورس اوراق بهادار، سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد و دارایی این کار عملی خواهد شد.