گروه بورس کالا - در مبادلات پنجم فوریه بورس فلزات، لندن شاهد کاهش قیمت همه فلزات بود که دامنه این کاهش از 30 تا 785 دلار بود.
براساس این گزارش، هر تن آلیاژ آلومینیوم ۲هزار و ۴۰۵ دلار به فروش رسید و در مقایسه با روز قبل ۳۰ دلار کاهش قیمت داشت.
قیمت خرید نقدی هر تن آلیاژ آلومینیوم 2هزار و 404 دلار بود که 26 دلار کاهش نشان می‌داد. هر تن آلومینیوم نیز 2هزار و 597 دلار و 50 سنت و با 31 دلار کاهش نسبت به روز قبل دادوستد شد. خرید نقدی هر تن از این کالا نیز با همین مقدار کاهش، 2هزار و 597 دلار قیمت خورد.

هر تن مس در بورس فلزات لندن ۷هزار و ۲۰۲ دلار معامله شد، حال آن که روز قبل این کالا ۹۳ دلار گران‌تر فروخته شده بود.
خرید نقدی مس هم با همین مقدار نوسان، 7هزار و 201دلار اعلام شد.
فروش نقدی هر تن سرب نیز ۲هزار و ۷۷۰ دلار و خرید نقدی آن نیز ۲هزار و ۷۶۵ دلار بود که در مقایسه با روز قبل به ترتیب ۹۵ و ۹۹ دلار کاهش قیمت نشان دادند.
نیکل نیز در این روز با بیشترین کاهش قیمت در میان دیگر فلزات، 26هزار و 565 دلار به فروش رسید که در مقایسه با روز قبل 785 دلار ارزان‌تر بود. خرید نقدی نیکل 26هزار و 560 دلار اعلام شده بود که 740 دلار کاهش نشان می‌داد.
فروش نقدی هر تن قلع نیز ۱۶هزار و ۶۰۰ دلار بود که با ۱۸۰ دلار کاهش همراه بود و خرید نقدی این کالا ۱۶هزار و ۵۷۵ دلار اعلام شده بود.
دیروز کاهش 63 دلار در هر تن روی نیز در مبادلات بورس لندن ثبت شد؛ چرا که هر تن آن با قیمت 2هزار و 402 دلار دادوستد شد. خرید نقدی این کالا 2هزار و 401 دلار و 50 سنت بود.
براساس این گزارش موجودی انبار فلز بورس لندن ۴۱هزار و ۱۰۰ تن آلیاژ آلومینیوم، ۹۵۴هزار و ۴۵۰ تن آلومینیوم، ۱۷۴هزار و ۷۷۵ تن مس، ۹۴هزار و ۷۵ تن سرب، ۴۶هزار و ۶۵۰ تن نیکل، ۱۱هزار و ۵۵۵ تن قلع و ۱۱۳هزار و ۲۵ تن روی بود که از این مقدار ۳۹هزار و ۱۶۰ تن آلیاژ آلومینیوم، ۹۱۸هزار و ۱۰۰ تن آلومینیوم، ۱۴۱هزار و ۸۲۵ تن مس، ۴۴۴هزار و ۴۷۵ تن سرب، ۴۵هزار و ۵۷۶ تن نیکل، ۱۰هزار و ۹۷۵ تن قلع و ۱۰۸هزار و ۲۰۰ تن روی بود.


قیمت فلزات در بازارهای غیر رسمی به سرازیری افتاد
در مبادلات پنجم فوریه، قیمت فلزات با کاهش همراه شد. براین اساس، هر تن روی با ۴۴دلار کاهش نسبت به روز قبل ۲هزار و ۳۸۴دلار داد و ستد شد. مس نیز در این روز ۸۳دلار کاهش یافت و در نهایت با قیمت ۷هزار و ۶۴دلار داد و ستد شد. نیکل نیز در این روز ۲۶هزار و ۴۹۰دلار قیمت خورد که در مقایسه با روز قبل آن ۴۴۱دلار کاهش نشان داد.