محصولات پتروشیمی در بورس کالا پذیرفته می‌شوند

گروه بورس کالا- زهرا مسافر: اعضای هیات‌مدیره شرکت بورس کالای ایران پذیرش محصولات پتروشیمی در بورس کالا را تصویب کردند.

تبدیل بورس فلزات به بورس کالای ایران با هدف ورود محصولات پتروشیمی در این بورس صورت گرفت تا مسیر قانونی برای ورود سایر کالاها به آن هموارتر شود. کارشناسان معتقدند چنانچه آزادسازی محصولات پتروشیمی که همواره مانعی برای ورود سایر محصولات به بورس بوده،‌ برداشته شود، اقدامی بسیار شایسته و در خور ستایش روی داده است.

در حالی که شنیده‌ها حاکی از آن است که محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری کشور طی نامه‌ای خواستار ملغی شدن ورود محصولات پتروشیمی به بورس تا پایان سال‌جاری شده است، اما آخرین رایزنی‌ها در خصوص عرضه این محصولات به بورس، حاکی از ورود پتروشیمی‌ها در بورس است به گونه‌ای که وزیر نفت نیز با ارائه گزارش خود به کمیسیون انرژی مجلس، بر بالا بودن شانس فرآورده‌های پتروشیمی جهت حضور در بورس نفت تاکید کرد.

در این میان همچنین کمال دانشیار، رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از پیگیری جدی عرضه محصولات پتروشیمی در بورس نفت و از موافق بودن دولت با بحث آزادسازی قیمت این محصولات خبر داد.

مدیرعامل شرکت بورس کالا نیز از تصویب پذیرش محصولات پتروشیمی در بورس کالا خبر داد و گفت: در جلسه روز دوشنبه هفته جاری این امر به تصویب اعضای هیات‌مدیره بورس کالا رسید.

علی اکبر هاشمیان همچنین تصویب فعالیت ۱۰کارگزاری جدید معرفی شده از سوی بورس اوراق بهادار را نیز از دستورالعمل‌های جلسه گذشته هیات مدیره برشمرد.

وی تصریح کرد: در جلسه یاد شده گزارش توزیع اوراق سهام‌داران شرکت بورس کالای ایران از سوی این اعضا ارائه شد به گونه‌ای که بر اساس آن تاکنون ۵۰درصد از این اوراق صادره تحویل متقاضیان شده و مابقی نیز با مراجعه هر چه سریع‌تر به بورس می‌توانند نسبت به دریافت اوراق سهام خود اقدام نمایند.