ایران سینا - فولاد بین‌المللی star با فوست آلپین زیمنس (اتریش) جهت تامین یک کوره قوس الکتریکی به ظرفیت سالانه ۹۰۰هزار تن و یک کوره پاتیلی با همان ظرفیت، قراردادی به امضا رسانیده است. نصب تجهیزات در تاسیسات فولادسازی امارات متحده عربی مستقر در شیخ نشینی فجیره انجام خواهد شد که قرار است در سه مـــاه اول ســــال ۲۰۱۰ راه‌اندازی شود.

در حال حاضر شرکت بین‌المللی فولاد استار با برخی شرکت‌ها از جمله شرکت دانیلی (ایتالیا) پیرامون دستگاه ریخته‌گر بیلت به مذاکره ادامه می‌دهد.

قسمت عمده بیلت‌های چهارگوش (حدود ۵۵۰هزار تن) قرار است در کارخانه‌های نورد فولاد استار نورد مجدد شود که تاسیسات آن در شیخ‌نشینی شارجه درحال ساخت است.

سایر مقادیــر محصــــولات نیمه نهایی (حدودا ۳۵۰هزار تن) برای بازار خاورمیانه تامین خواهد شد. شرکت بین‌المللی فولاد استار در نظر دارد تاسیسات نورد خود در شارجه را در سال ۲۰۰۸ فعال کند.

یک کارخانه آرماتورسازی با ظرفیت تولید ۳۶۰هزار تن آرماتور از ۸ تا ۴۰ میلیمتری در سال در ماه ژوئن راه اندازی خواهد شد که ظرفیت کامل برنامه‌ریزی شده آن در سه ماهه تحقق می‌پذیرید.

در دسامبر ۲۰۰۸ یک کارخانه جدید نورد ۲۵۰هزار تنی تولید تیرآهن I (تا ۲۵۰ میلیمتر) و تیرآهن H (تا ۱۴۰ میلیمتر) تولید خود را شروع خواهد کرد و تا مارس ۲۰۰۹بر ظرفیت آن افزوده خواهد شد.

استار استیل قبل از انجام اقدامات فولادسازی برای تغذیه تاسیسات نوردخود مبادرت به وارد کردن بیلت چهارگوش خواهد کرد. بیشتر محصولات نهایی این کارخانه قرار است به بازار داخلی عرضه شود.