محسن کوهکن، نماینده شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی پس از دیدار با مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به شرایط رکود جهانی و تاثیر آن بر صنعت کشور گفت: در این شرایط همه ما وظیفه داریم دست به دست هم دهیم و آهنگ رشد تولید را همچنان حفظ و دنبال کنیم‌. وی نقش مهم ذوب آهن اصفهان در منطقه و کشور را یادآور شد و گفت: من به مسائل ذوب آهن آشنا هستم و از آنجایی که این مجتمع بزرگ صنعتی یک صنعت ملی و بزرگ با قدمت بیش از چهل سال است، نسبت به کارخانه‌های جدید‌،توجه بیشتری را می‌طلبد‌.

وی نگاه مدیریت جدید ذوب آهن را نسبت به مسائل کلان صنعتی و اقتصادی کشور مبتنی بردانش روز و نشات گرفته از یک خودباوری‌، خوداتکایی و تکیه بر توانمندی‌های داخلی دانست و گفت: امیدواریم که با همکاری و تعامل هرچه بیشتر و همت کارکنان و متخصصین، این مجموعه بزرگ صنعتی بتواند در آینده به جایگاه واقعی خود با حداکثر توان ظرفیتی و صنعتی کاملا پاک دست یابد‌.

محسن کوهکن در ادامه با اشاره به اهمیت صنعت فولاد در رشد و توسعه اقتصادی کشورها گفت: این صنعت زیر بنا و مادر صنایع دیگر است و بسیاری از تحولات جهانی ناشی از صنعت فولاد است‌.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی حمایت‌های تعرفه‌ای و کنترلی در شرایط فعلی که رکود جهانی حاکم شده است‌را تشریح کرد و گفت: اگر قرار است در رقابت آزاد جهانی مدیریت کنیم و خود را نشان دهیم، نباید تکالیفی را بر عهده صنعت بگذاریم و اگر چنانچه امروز یک صنعتی را اجازه ندهیم با سیاست‌های کنترلی، خودش را از مقاطع سخت نجات دهد‌، باید حمایت‌های دیگری را داشته باشیم. \