گروه بورس کالا- سرانجام بعد از مدت‌ها پافشاری فعالان بازار به تغییر روز عرضه‌های محصولات پلیمری از روزچهارشنبه به روزهای دیگر هفته بازرگانی پتروشیمی روز عرضه پلیمری و شیمیایی را تغییر داد.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، شرکت بازرگانی پتروشیمی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد، با توجه به درخواست مکرر خریداران محصولات پتروشیمی و تاکید مسوولان بورس کالا در جابه‌جایی روز عرضه محصولات پلیمری به دلیل تعداد و حجم محصولات قابل عرضه از این هفته، عرضه محصولات پلیمری در روزهای سه‌شنبه و محصولات شیمیایی در روزهای چهارشنبه هر هفته در بورس عرضه خواهد.

همان‌طور که در گزارش‌های قبل به آن اشاره شده بود، عرضه پرحجم محصولات پلیمری در پایان هفته باعث ترافیک تسویه در روزهای میانی هفته آینده‌اش می‌شد و هم برای مجتمع‌های پتروشیمی و بورس کالا فشار کاری روی یک روز بیشتر می‌شد. با توجه به عرضه محصولات پتروشیمی امیرکبیر در روز دوشنبه و عرضه‌های بازرگانی پتروشیمی در روز سه‌شنبه از این هفته شاهد دو روز پیاپی پلیمری در رینگ پتروشیمی هستیم.

صادرات ۳۸۲میلیون دلاری محصولات پتروشیمی

همچنین شرکت بازرگانی پتروشیمی در آخرین آمار صادرات خود اعلام کرد: در فروردین ماه، ۸۵۵هزار تن محصول صادر کرده است.

براساس اعلام شرکت بازرگانی پتروشیمی از ابتدای سال‌جاری تا پایان فروردین ماه ارزش فروش صادرات محصولات پتروشیمی به بیش از ۳۸۲میلیون دلار رسید.

بنابراین گزارش، بیشترین تناژ صادراتی از نظر محصولی مربوط به نفتای سبک به میزان ۱۷۵هزار تن است و مجموع تناژ صادراتی این شرکت از مرز ۸۵۵هزار تن گذشت.