بورس نیوز- اعلام وعده‌های جدید از جانب کاخ سفید برای حمایت از بازار مسکن در پایان هفته باعث شد که بارقه‌ای از امید به بازار فلزات پایه این کشور باز گردد و همچنین افت ارزشی دلار نیز از قیمت فلزات در روز جمعه حمایت کرد و باعث شد که در بازار کالایی نیویورک قیمت بیشتر فلزات به خصوص مس با افزایش مختصر روبه‌رو شود.

با این وجود تزلزل بورس‌های جهان و عدم اطمینان ایجاد شده در سطح بین‌المللی نسبت به عملی بودن وعده‌های داده شده از جانب دولت‌های غربی باعث گردید که بیشتر محصولات در بازار فلزات لندن در معاملات پایان هفته با افت قیمت مواجه شوند.

طی معاملات روز جمعه در بازار فلزات لندن هر تن مس برای تحویل در سه ماه آینده ۳۰ دلار ارزان شد و به ۳۴۳۰ دلار رسید. قیمت در طول هفته پنج‌درصد کاهش یافته است.

در این میان آلومینیوم با کاهشی ۴۰ دلاری به قیمت ۱۳۸۰ دلار در هر تن رسید. قیمت آلومینیوم طی هفته به میزان هفت‌درصد پایین آمده است.

همچنین هر تن روی تحت قرارداد مشابه با کمتر از ۱۰ دلار کاهش قیمت، به ۱۱۵۰ دلار دست یافت و معاملات هفتگی را با سه‌درصد کاهش قیمت به پایان برد.

سرب نیز برای تحویل در ماه آینده با میزان بسیار کمی کاهش قیمت به ۱۱۴۰ دلار رسید. این فلز در طول هفته در حدود سه‌درصد ارزان شده است.

نیکل نیز در روز جمعه به میزان جزئی ارزان شد و به ۱۰۲۵۰ دلار رسید. قیمت این فلز در طول هفته ۱۳‌درصد کاهش یافته است.

همچنین قلع در روز جمعه به سطح ۱۱۱۰۰ دلار رسید. قیمت در روز جمعه و در طول هفته تغییر خاصی نداشته است. همچنین بازار فلزات قیمتی به علت کاهش تقاضا در روز جمعه با افت مختصری مواجه شد، اما روند قیمتی این محصولات در طول هفته بسیار مناسب بوده است.

پس از سه روز متوالی مناسب برای طلا و رسیدن قیمت این محصول به بالاترین میزان از جولای ۲۰۰۸ تاکنون قیمت در روز جمعه ۷/۰‌درصد پایین آمد و به ۲/۹۴۰دلار در هر اونس رسید. شایان ذکر است که این قیمت مربوط به قراردادهای تحویل در ماه آوریل بازار کالایی نیویورک می‌باشد. قیمت در طول هفته ۱/۳درصد بالا رفته است.

هر اونس پلاتین نیز برای تحویل در ماه آوریل ۶/۱‌درصد ارزان شد و به ۱۰۶۱ دلار رسید. قیمت در طول هفته ۲/۱‌درصد پایین آمده است.

در این میان هر اونس نقره برای تحویل در ماه مارس ۹/۰‌درصد گران شد و به ۱۳.۶۲۵ دلار رسید. قیمت این محصول در طول هفته ۵/۳‌درصد افزایش یافته است.