مرکز خدمات فولاد ایران- براساس نظرسنجی اخیر در چین، دو سوم تولیدکنندگان بزرگ فولاد در این کشور معتقدند که تولید فولاد در سال ۲۰۰۹ کاهش می‌یابد یا حداقل ثابت می‌ماند.

در این نظرسنجی که نظرات ۲۴ تولیدکننده برتر چین را منعکس می‌کند، تولیدکنندگان در پیش بینی‌های خود بسیار احتیاط می‌کنند ولی در عین حال تکرار شرایط بازار در فصل آخر ۲۰۰۸ را نیز بعید می‌دانند.

آنها همچنین نسبت به عملکرد شرکت خود به تنهایی در مقابل کل صنعت فولاد چین خوشبین تر هستند.

تمام کارخانجات اظهار داشته‌اند که صادرات آنها در سال ۲۰۰۹ کمتر از سال ۲۰۰۸ خواهد بود. تقریبا ۵۰‌درصد آنها نیز معتقد بودند که تقاضای داخلی فولاد در سال جاری کاهش خواهد یافت.

تقریبا ۸۷‌درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که قیمت مواد اولیه در سال جاری کاهش می‌یابد. ۶۲‌درصد از آنها پیش‌بینی می‌کنند که متوسط قیمت مواد اولیه بیش از متوسط قیمت‌های فولاد کاهش می‌یابد که این امر موجب سود بیشتر تولیدکنندگان خواهد شد. بیش از نیمی از آنها نیز اعلام کرده‌اند که واردات سنگ‌آهن خود را در سال ۲۰۰۹ کاهش خواهند داد.

تمام کارخانجات اذعان داشته‌اند که تقاضای داخلی و خصوصا صادرات در سال جاری ضعیف‌تر از سال قبل خواهد بود. همچنین تمام کارخانجات معتقدند که طرح اقتصادی دولت چین تاثیر مثبتی بر اوضاع بازار فولاد این کشور خواهد داشت.