کوره بلند طرح توازن ذوب آهن اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد

گروه بورس کالا-در آستانه دهه مبارک فجر در حاشیه مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام راحل (ره) در مرقد مطهر ایشان که جمعی از مسوولان، مدیران و کارکنان وزارت صنایع و معادن و شرکت‌های تابعه آن حضور داشتند‌، مهندس محرابیان وزیر صنایع و معادن در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های تدوین شده‌، تا پایان سال جاری طرح‌های صنعتی زیادی با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵‌هزار‌میلیارد تومان در حوزه‌های بخش دولتی و خصوصی به بهره‌برداری رسیده یا می‌رسد که این میزان در مقایسه با سال‌های گذشته بی‌نظیر است‌. وی گفت: هم‌اکنون با بهره‌برداری از طرح‌های مختلف در حوزه سیمان به خودکفایی رسیده‌ایم و تا پایان سال جاری در حوزه صنعت فولاد نیز از طرح‌های مهم صنعتی در استان‌های اصفهان‌، هرمزگان، سمنان، همدان و خوزستان بهره‌برداری خواهد شد‌.

وزیر صنایع و معادن یادآور شد، همچنین در حوزه آلومینیوم امسال تولید کشور به دو برابر تولید طی ۳۷ سال گذشته می‌رسد و در حوزه مس هم طرح‌های بزرگی در حال اجرا است. وی رشد طرح‌های صنعتی در سال‌های اخیر را از دستاوردهای انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: توانستن و خودباوری را همه مردم عزیزمان در حوزه‌های مختلف دانش، فن آوری‌، تولید و... به اثبات رسانده‌اند‌.

مهندس محرابیان گفت:‌ امروز واقعا در حوزه صنعت ما به جهانی شدن فکر می‌کنیم و تولیدات صنعتی ما از مرز‌های ملی فراتر رفته است. وی گفت: تا پایان سال‌جاری حدود ۵‌میلیون تن به طرح‌های تولیدی در صنعت فولاد افزوده می‌شود که یکی از بزرگترین این طرح‌ها‌، طرح توازن ذوب آهن اصفهان است. وزیر صنایع و معادن اظهار امیدواری کرد: کوره بلند شماره ۳ ذوب آهن اصفهان در طرح توازن تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد و در سال آینده پروژه‌های جانبی آن نیز در مدار تولید قرار گیرد‌.

مهندس محرابیان با اظهار قدردانی از تلاش‌ها و زحمات مدیریت و همه کارکنان ذوب آهن اصفهان گفت: امیدوارم همانطور که در طول سال جاری با افزایش ظرفیت‌، تولید در این مجتمع بزرگ صنعتی دنبال شده و به مرحله خوبی رسیده است با تداوم این حرکت‌های سازنده در سال‌های آینده، شاهد شکوفایی هر چه بیشتر این مجتمع عظیم در عرصه صنعت کشور باشیم‌.