افت قیمت مس از ماه جولای سال جاری به بعد بیش از ۴۰‌درصد از ظرفیت مس پالایش یافته چین را وادار به کاهش تولید کرده است و این ممکن است منجر به افت ۱۲۰هزار تن در تولید مس این کشور شود.

مقامات ذوب مس چین گفتند که حدود ۲‌میلیون تن از ظرفیت مس پالایش یافته ۶/۴میلیون تنی این کشور در حال کاهش نرخ‌های تولید خود است و این کاهش تولید احتمالا در خلال فصل نخست سال آینده نیز ادامه خواهد یافت.

بنا به گزارش گروه تحقیقاتی سی‌آر‌یو، که در لندن مستقر است، کاهش تولید از فصل سوم آغاز شد و برابر با حدود ۳‌درصد از تولید بزرگترین بازار مس جهان، یعنی چین، یا بیش از یک ماه واردات مس پالایش یافته این کشور است. شی لین، از مشاوران شانگهایی سی آر یو، گفت این کاهش‌ها ممکن است تولید سال ۲۰۰۸ چین را به ۷۸/۳‌میلیون تن برسانند. این در حالی است که قبلا پیش‌بینی شده بود میزان تولید این کشور در سال جاری به ۹/۳‌میلیون تن برسد. گروه تحقیقاتی دولتی آنتایکه گفت که تنها در فصل چهارم سال جاری، افت قیمت‌ها می‌تواند ۷۰هزارتن از تولید مس پالایش یافته چین را کاهش دهد. بنا به گفته جودی ژو، تحلیل‌گر شانگهایی مس و دیگر مواد معدنی در بانک استاندارد چارترد، کاهش تولید توسط تولیدکننده حدودا یک پنجم تولید مس پالایش یافته جهان هر چند نمی‌تواند باعث افزایش قیمت مس شود، از افت بیشتر آن جلوگیری خواهد کرد. او گفت: «این کاهش تولید می‌تواند به تثبیت قیمت کنونی کمک کند، اما اگر مصرف مس چین و وضعیت اقتصادی جهان تکانی به خود ندهند، کمک مزبور موقتی خواهد بود.»