مرکز خدمات فولاد ایران - تازه‌ترین نظرسنجی استیل ایندکس حاکی از آن است که در سطح جهان و اروپا موافقان پیش‌بینی افزایش تقاضای فولاد در سه ماه پیش رو بالا رفت. امید به بهبود قیمت‌ها در اروپا کمی بهبود داشت، ولی در آمریکا کاهش یافت. در سطح جهان ۴۰ درصد شرکت‌های فولادی حاضر در نظرسنجی، در انتظار بهبود تقاضا در سه ماه آتی بودند در حالی که هفته قبل ۳۳ درصد بودند. ۴۳ درصد در انتظار ثبات تقاضا و ۱۷ درصد منتظر افت آن بودند. ۳۶ درصد اروپایی‌ها با ۸ درصد رشد نسبت به هفته قبل افزایش تقاضا را پیش‌بینی کردند و ۴۷ درصد در انتظار ثبات فروش بودند.

بین کشور‌های آمریکایی حاضر در نظرسنجی ۵۲ درصد همچون هفته قبل افزایش تقاضا را ممکن دانستند و ۴۴ درصد ثبات تقاضا را روند رایج بازار دانستند.

در اروپا موافقان افزایش قیمت از ۴۷ درصد به ۵۴ درصد رسید و ۲۲ درصد افت قیمت را روند رایج سه ماه آتی دانستند، ولی در آمریکا درصد کسانی که در انتظار افزایش قیمت بودند از ۷۶ درصد به ۶۴ درصد رسید و در سطح جهان ۵۵ درصد افزایش قیمت و ۲۱ درصد ثبات و ۲۴ درصد افت قیمت را پیش‌بینی کردند. در سطح جهان ۲۱ درصد حاضرین در نظرسنجی از افزایش موجودی فولاد در هفته اخیر خبر دادند که قبلا ۱۷ درصد بودند. ۴۴ درصد نیز موجودیشان ثابت بود. در اروپا ۱۲ درصد موجودیشان رشد داشته و ۴۶ درصد تغییری در موجودی انبار‌های فولاد ندیدند. ۳۶ درصد آمریکایی‌ها نیز موجودیشان بیشتر شده بود و ۳۲ درصد از کاهش موجودی فولاد خود خبر دادند. اتحادیه فولادسازان آمریکا از مصوبه اخیر سنای آمریکا در مورد افزایش تولید در آمریکا از طریق سرمایه‌گذاری در پروژه‌های حمل و نقل و زیرساختی وابسته به فولاد و افزایش تفکر خرید جنس آمریکایی حمایت کرده است. قانون سرمایه‌گذاری در افزایش فرصت‌های شغلی سال ۲۰۱۱ آمریکا به تاکید بیشتری بر خرید کالاهای آمریکایی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیرساختی و حمل‌ونقل می‌پردازد. به این شکل که تاکید دارد همه آهن و فولاد و کالاهای تولیدی مورد استفاده در ساخت پروژه‌های دولتی که در واقع پرداخت‌کنندگان مالیات هزینه آن را تامین کرده‌اند از تولید داخلی آمریکا باشد. قصد بر این است که تولید صنایع گسترش یابد تا بحران بیکاری رفع شود و تا حد ممکن مشاغل خوبی ایجاد شود.