گروه بورس کالا- روند بازار پتروشیمی با شروع هفته جدید با نوسان رو به بالا مواجه شد. به گفته فعالان اقتصادی، در این روز رشد قیمت دلار توانست بازار پتروشیمی را با روند مثبتی روبه‌رو کند. این در حالی است که ترس خریداران محصولات پتروشیمی نیز کاهش یافته، چرا که رشد قیمت دلار در این روز سبب شد تا احتمال افت قیمت‌ها در بازار داخلی ضعیف شود. با این حال در این روز عدم بارگیری BL3 نرخ این کالا را با روند رو به رشد همراه کرد. گفته می شود صادرات این کالا به کشورهای دیگر آغاز شده است و به همین دلیل روند بارگیری در داخل ضعیف شده است.

البته در روزهای اخیرخبر ثبت نام کارخانه داران در سایت بهین یاب وزارت صنعت و معدن و تجارت و تایید وزارت صنایع برای این گروه از خریداران رینگ پتروشیمی سبب شد تا اظهار نظرهای متفاوتی در این خصوص مطرح شود. تاکنون نیز در خصوص صحت و سقم پروانه‌های بهره برداری شک و تردید زیادی وجود شد. البته در حال حاضر نیز بسیاری از آگاهان بازار در این باره می‌گویند: در حال حاضر تعداد زیادی از واسطه‌ها با پروانه‌های بهره‌برداری تولیدکنندگان مشغول به خرید در رینگ پتروشیمی هستند. به عقیده این گروه در حال حاضر بیشتر خریداران واقعی رینگ پتروشیمی از نقدینگی‌های پایینی برخوردارند و به همین دلیل قادر به خرید محصولات پتروشیمی نیستند.
از این رو بیشتر خریداران واقعی رینگ پتروشیمی طی روزهای اخیر به قول بازرگانی پتروشیمی مبنی بر پرداخت تسهیلات به آنها اشاره می‌کنند و می‌گویند: در حال حاضر اگر بازرگانی پتروشیمی اقدام به پرداخت تسهیلات به خریداران واقعی کند، بیشتر کارخانه‌داران می‌توانند از رینگ پتروشیمی خرید کنند.