گروه بورس کالا - دادوستدهای سکه در بازار آتی متناسب با افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی و شکستن رکورد 1700 دلار با رشد نزدیک 15 هزار تومان روبه‌رو شد البته در پایان روز، نوسان رو به پایین 5 هزار تومان را نیز مشاهده کرد. براساس آمار مبادلات بازار آتی بورس کالا، قیمت سکه در سررسیدهای مختلف با روند متفاوتی مواجه شد.

قیمت سکه تحویل شهریورماه با ۱۳ هزار تومان رشد در محدوده ۴۶۹ هزار تومان تا ۴۷۲ هزار تومان قرار گرفت. سکه تحویل آبان ماه نیز با ۱۴ هزار تومان رشد در محدوده ۴۹۴ هزار تومان تا ۴۹۹ هزار تومان معامله شد. همچنین سکه مبادلاتی دی ماه نیز در محدوده ۵۱۵ الی ۵۲۲ هزار تومان قرار گرفت، این در حالی بود که سکه دی ماه با افزایش ۱۴ هزار تومان همراه بود. سکه تحویل اسفندماه نیز با ۱۵ هزار تومان رشد در محدوده ۵۳۷ هزار تومان تا ۵۴۳ هزار تومان قرار گرفت.
روند حجمی مبادلات در شرایطی از سطح بالایی برخوردار بود که معامله‌گران آینده متفاوتی از بازار انتظار دارند؛ برخی بر این باورند با تعیین نرخ بهره فدرال رزرو و افزایش آن به دلیل کاهش کسری بودجه قیمت‌ها، به سطح پایینی کشیده می‌شود. این در حالی است که برخی دیگر بر این باورند با اوضاع اقتصادی جهان و نگرانی‌های پیش رو به نظر، سطح قیمتی طلا همچنان بالا بماند و حتی تا قبل از پایان سال جدید میلادی به سطح 2 هزار دلار به ازای هر اونس نیز برسد.
در همین حال احمد بیات یکی از کارشناسان بازار آتی در رابطه با آینده بازار طلا گفت: با توجه به رکورد شکنی‌های این فلز که طی ۳ هفته، رشد نزدیک ۲۰۰ دلار را به ازای هر اونس تجربه کرده بسیار سخت است بازگشت به سطح یک هزار و ۵۰۰ دلار برگردد؛ زیرا در صورت تعیین نرخ بهره از سوی بانک مرکزی ایالات متحده باز هم عوامل و فاکتورهای زیادی هستند که آینده بازار را با رشد قیمت همراه می‌سازد.
بیات با بیان اینکه طلا سقف قیمتی ندارد؛ اما کف قیمت را می‌تواند ببیند، اظهار کرد: اساسا پیش‌بینی برای ترسیم آینده طلا درست نیست؛ ولی با چشم‌انداز آینده ابهام آمیز اقتصاد جهانی می‌توان احتمال رویای سطح 2 هزار دلاری هر اونس طلا را نیز تصور کرد.