به گزارش «اکوایران»، مایک هنری، مدیرعامل شرکت بی‌‌‌اچ‌‌‌پی گفت: تقاضای فولاد در چین ظرف هفته‌‌‌های اخیر رشد داشته است. این تقاضا از سمت آغاز فعالیت‌‌‌های ساخت مسکن، زیرساخت، زیرساخت احداث نیروگاه‌‌‌های سبز، خودروسازی و تکمیل اخانه‌‌‌های نیمه‌‌‌کاره رقم خورده است.

وی افزود: با این حال، بزرگ‌ترین معدن‌‌‌کار جهان به‌‌‌دقت گام‌‌‌های سیاستگذاران چینی برای حمایت از بخش مسکن را دنبال می‌کند.

بهبود وضعیت اقتصادی چین به دلیل بروز رکود در بخش دارایی‌‌‌ها، مخارج ضعیف مصرف‌کننده و کاهش رشد اعتبار از میان رفته است. شرکت بی‌‌‌اچ‌‌‌پی ابتدای سال‌جاری پیش‌بینی رشد اقتصادی ۷۵/ ۵‌ تا ۲۵/ ۶‌درصد را برای سال‌جاری داشت، اما این شرکت پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی چین را به ۵ تا ۵/ ۵‌درصد کاهش داد. با این حال بی‌‌‌اچ‌‌‌پی انتظار دارد که چین امسال نیز برای پنجمین سال متوالی بیش از یک‌میلیارد تن فولاد تولید کند. تولید یک‌میلیارد تن فولاد از سوی چین محرک مناسبی برای بازار سنگ‌‌‌آهن است. با وجود این، تقاضای غرب برای کامودیتی‌‌‌ها در سال‌جاری به دلیل افزایش نرخ بهره آسیب دیده است.

مدیرعامل بی‌‌‌اچ‌‌‌پی گفت: چشم‌‌‌انداز اقتصاد جهانی در کوتاه‌مدت نامشخص است. در این شرایط چین و هند تقاضای باثبات‌‌‌تری برای سنگ‌‌‌آهن دارند.  در عین حال مدیران بی‌‌‌اچ‌‌‌پی نسبت به فشارهای تورمی در سال ۲۰۲۴ و تاثیر آن بر تولید و تجارت خود هشدار می‌دهند و تورم هزینه تولید و تجارت را افزایش داده‌اند؛ اما کاهش توان متقاضیان از مصرف محصولات معدنی‌‌‌ها می‌‌‌کاهد.