ضرورت فراهم کردن شرایط برای حضور طلا در بورس کالا

خبرگزاری فارس- معرفی مدیرعامل شرکت بورس تا آخر هفته جاری، برگزاری جلسه با دبیرکل فعلی بورس کشاورزی‌، برنامه‌ریزی برای گسترش بورس کالایی و افزایش محصولات بورس‌فلزات از جمله مواردی ‌بود که رییس هیات‌مدیره بورس کالا در جلسه دیروز بیان کرد. حسین ملاحسین آقا گفت: مدیرعامل بورس کالایی تا آخر همین هفته معرفی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به لزوم طی مراحل قانونی‌،‌ فرآیند معرفی مدیرعامل بورس کالا باید طی شود و سازمان بورس و اوراق بهادار در‌حال‌حاضر صلاحیت مدیرعامل را بررسی می‌کند.

رییس هیات‌مدیره بورس کالا ضمن بیان این مطلب که امروز جلسه‌ای با حضور کبیری، دبیرکل فعلی بورس کشاورزی برگزار خواهد شد ابراز داشت: در این جلسه عملکرد بورس کشاورزی توسط دبیرکل آن به هیات‌مدیره بورس کالایی ارائه خواهد شد تا با آشنایی از وضعیت گذشته و حال نسبت به برنامه‌ریزی این بورس اقدامات لازم به عمل آید.

ملاحسین آقا در پاسخ به این سوال فارس که با توجه به زیان‌ده بودن بورس کشاورزی آیا تمرکز عمده بورس کالایی بر روی فلزات خواهد بود گفت: نگاه اداره‌کنندگان و اعضا هیات‌مدیره به بورس کالایی نگاهی عام است و شامل تمام محصولات می‌شود اما بر روی کالاهایی که استعداد معامله بیشتر و ساز‌و‌کار نزدیکی با بورس داشته باشند تمرکز بیشتری خواهد شد. وی ادامه داد: محصولات کشاورزی با توجه به بافت سنتی از پیچیدگی‌هایی برخوردارند و برنامه ما این است که بازار کالای کشاورزی را به سمت بازاری فعال هدایت کنیم.

رییس هیات‌مدیره بورس کالا در رابطه با لزوم افزایش محصولات در بورس کالا ابراز داشت: اصولا هر کالایی که طرفین عرضه و تقاضا به آن علاقمند و با شرایط حضور در بورس کالا را داشته باشند مورد پذیرش خواهند گرفت.

وی ادامه داد: بورس کالا آماده است تا در صورت ارائه درخواست‌، تسهیلات لازم را در اختیار متقاضیان قرار دهد. ملاحسین آقا در خاتمه ابراز داشت‌‌: با توجه به مواردی در رابطه فروش زیر‌زمینی و تقلبی طلا و جواهر در صورت ارائه تقاضا این‌گونه محصولات نیز در بورس‌فلزات حضور خواهند داشت.