مرکز خدمات فولاد ایران- بعد از اینکه قیمت سنگ‌آهن برای سال ۲۰۰۷ با ۹درصد افزایش به توافق رسید قیمت ورق گرم در چین تا هر تن ۳۵‌دلار افزایش یافت، اما کارشناسان بر این اعتقادند که بازار ورق سیاه تحت‌تاثیر عوامل مختلفی همراه با نوسانات شدید خواهد بود. مهم‌ترین این عوامل مازاد ظرفیت تولیدی نسبت تقاضا از یکسو و از طرف دیگر افزایش قیمت ناشی از بالارفتن قیمت مواد اولیه است.در سال ۲۰۰۷تولید ورق گرم به حداکثر خود خواهد رسید که ۲۰‌میلیون تن آن ظرفیت‌های ایجاد شده در سال ۲۰۰۷ است. این ظرفیت‌های تازه بازار ورق گرم را به شدت تحت‌تاثیر قرار خواهد داد.

بسیاری از تولیدکنندگان ورق گرم در چین به بازارهای صادراتی چشم دوخته‌اند. این در حالی است که چین در ۱۱ ماه اول سال ۲۰۰۶ بیش از ۲۰میلیون تن ورق گرم تولید کرده که نسبت به سال گذشته ۳/۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در خلال ۱۱ ماه اول سال ۲۰۰۶ صادرات افزایش یافته است. کل صادرات این کالا در ۱۱ماه گذشته ۸/۲۶درصد تولید بوده است.

با توجه به این اعداد، وضعیت صادرات برای این کالا بسیار مهم است. در سال ۲۰۰۶ صادرات ورق گرم با توجه به افزایش قیمت فروش در بازارهای داخلی چین بود. اگر امواج مخرب حاصله از عرضه کالا از طریق صادرات دفع نشود قیمت‌ها در بازار داخلی بشدت کاهش خواهد یافت و این امر باعث خواهد شد تا قیمت‌های صادراتی نیز کاهش یابد.