گروه بورس‌فلزات- روز بیست و دوم دسامبر قیمت خرید نقدی انواع فلزات پایه در بورس‌فلزات لندن به غیر از آلومینیوم با کاهش قیمت مواجه شد.

به گزارش خبرنگار ما در این روز در مقایسه با بیست و یکم دسامبر مس، نیکل، سرب، قلع و روی با کاهش قیمت روبه‌رو شدند. در این روز هر تن آلومینیوم ۴۴دلار نسبت به بیست و یکم دسامبر گران شد و بر روی ۲هزار و ۸۲۴دلار ایستاد. قیمت نقدی آلومینیوم در روز مورد بررسی ۲هزار و ۷۸۰دلار بود.
همچنین قیمت خرید مس و روی به ترتیب در این تاریخ 6هزار و 375دلار و 4هزار و 230دلار بود اما روز قبل از این مس 6هزار و 431دلار و روی 4هزار و 280دلار قیمت داشت که به ترتیب 56دلار و 50دلار کاهش داشتند. در حالی که قیمت خرید نیکل و قلع به ترتیب در تاریخ بیست و دوم دسامبر از مرز 34هزار و 300دلار و 11هزار و 190دلار بالاتر نمی‌رفت و نیکل 34هزار و 700دلار و قلع 11هزار و 200دلار قیمت داشت اما به ترتیب 400دلار و 100دلار با کاهش قیمت مواجه شدند.همچنین سرب در این تاریخ به یک‌هزار و 645دلار رسید که نسبت به بیست و یکم دسامبر 4دلار کاهش داشت و قیمت خرید آن در بیست و یکم یک‌هزار و 649دلار بود.
از سوی دیگر قیمت فروش سه ماهه فلزات پایه هم در تاریخ بیست و دوم دسامبر به غیر از مس و روی با افزایش قیمت مواجه بوده است. آلومینیوم و سرب به ترتیب ۲هزار و ۸۰۲دلار و یک‌هزار و ۶۲۰دلار بوده که نسبت به روز بیست و یکم دسامبر آلومینیوم ۳۸دلار و سرب ۱۰دلار افزایش قیمت داشته‌اند. قیمت این فلزات در روز بیست و یکم دسامبر به ترتیب ۲هزار و ۷۶۴دلار و یک‌هزار و ۶۱۰دلار بوده است.همچنین نیکل در روز بیست و دوم دسامبر ۳۳هزار و ۵۰۰دلار و در روز مورد بررسی ۳۲هزار و ۲۰۰دلار بود که با رشد یک‌هزار و ۳۰۰دلاری مواجه شد.قلع در روز بیست و دوم دسامبر ۱۱هزار و ۱۰۰دلار بوده که نسبت به روز بیست و یکم دسامبر ۱۰۰دلار با افزایش قیمت مواجه شد و فروش سه ماهه آن به ۱۱هزار دلار رسید.از سوی دیگر مس و روی با افت قیمت مواجه شدند.
مس 65دلار و روی 49دلار که فروش نقدی آنها به ترتیب در روز بیست و دوم دسامبر 6هزار و 385دلار و روی 4هزار و 171دلار بوده، این دو فلز در روز بیست و یکم دسامبر به ترتیب 6هزار و 450دلار و 4هزار و 220دلار قیمت داشته‌اند.